Sta op een pensioen stalling. Waren pakken van ons eigen land. Maar is laatst verandert. Het is nu droog spul nog meer groen dan anders. Huil en hooi haal ik altijd door de war.
Ik zou gaan voor pavo vitalcomplete, 30g/100kg (ideaal) lichaamsgewicht (dus niet rekenen met de extra kg's door het overgewicht). Dat is wat meer dan op de zak/emmer staat, maar qua dosering toch beter.
Pavo Liga is in mijn ogen een wat geconcentreerd krachtvoer en dus niet geschikt voor een paard met overgewicht.
Ze krijgt eens per dag een halve kg basisbrok? Ik gok dat het dan subli is want volgens mij heeft de welkoop geen huismerk paardenbrok.
De meeste soorten basisbrok moeten gedoseerd worden op 0.5kg/100kg paard. Dus als je paard een halve kg krijgt, dan moet je voor 100kg paard minder aan voer geven.
Stel, je paard hoort 500kg te wegen. Dan krijgt hij nu geen 150g pavo vitalcomplete, maar slechts 120g. Als je summerfitkoeken wilt voeren (heeft niet mijn voorkeur want sommige paarden worden er jeukerig op) dan zou ik er 1.5 per dag voeren (een koek per 300kg paard).