Weerstand paard verbeteren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Weerstand paard verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:18

Voor het 3e jaar op rij begint mijn pony te snotteren en krijgt traanogen zodra het weer minder wordt. Ik zie door de bomen het bos niet meer qua supplementen en voeding dus wie weet kan iemand mij helpen :D

Oorzaak is (denk ik) bekend. Ik kocht mijn pony toen hij 11 was en ik ben al de 7e eigenaar. Eén van de vorige eigenaren was niet in staat om voor zijn paarden te zorgen dus hij heeft geruime tijd niet/nauwelijks te eten gehad. Alle verhuizingen (waarschijnlijk ook veranderingen van voer) en het niet krijgen van voer hebben hem logischerwijs geen goed gedaan.

Qua voeding krijgt hij:
500 gr. Balancer Pro van JPGeF
500 gr. Vitalbix Active+ muesli
handje zwarte haver
onbeperkt ruwvoer en gras

Ik laat ieder jaar bloedonderzoek doen. Het laatste bloedonderzoek toonde aan dat vit/min oké zijn maar wel aan de lage kant.
Hij is al flink verbeterd maar ik blijf voor m'n gevoel wat 'hangen' en zoek een supplement dat hem net even die boost geeft zodat de weerstand beter wordt.
Ik ben super tevreden over de Balancer Pro dus ik verander dat liever niet, maar ik sta zeker open voor tips over ander voer.

Elisa2

Re: Weerstand paard verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 10:27

Wat dacht je van vitamine spuiten? die kunnen een boost geven.

En daarnaast een goede mineralenblok, je kan ook een paar keer per week een goede slobber bij voeren.

Overigens hebben bijna alle paarden nu traanogen door de weersverandering.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 10:33

Ik voer ze hier gewoon echinacea tabletten.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:18

Ik heb hele goede ervarinen met de Phytonics immuboost pro druppels

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:39

Heb je de voeding die je nu geeft dan zo gedaan na het laatste bloedonderzoek?
Heb je ook een deken op je pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:17

Bedankt voor het meedenken!

Hij heeft een deken om. Het bloedonderzoek is gedaan toen ik net een paar weken de Balancer voerde. In vergelijking met eerdere uitslagen was het zeker verbeterd. Pony staat met 26 andere paarden en hij is één van de weinige die met een snotneus en traanogen loopt dus je merkt dat hij toch nog wat achterblijft.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:21

Elisa2 schreef:
Wat dacht je van vitamine spuiten? die kunnen een boost geven.

Die je in de winkel kunt kopen schijnen weinig tot niets bij te dragen. Gaan er aan de voorkant in en aan de achterkant weer uit.
"Van horen zeggen hoor maar het googlen even waard"

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:22

kverhage schreef:

Wij gebruiken deze ook idd :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:34

kverhage schreef:

Deze inderdaad. Maar ik kan me voorstellen dat je pony ook wat moeite heeft met het opnemen van voedingsstoffen door darmschade; wellicht handig om bij Den Hoek op consult te gaan om niet zomaar de immuboost te gaan geven, maar aangevuld of ondersteund door andere producten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:53

Hilary schreef:
Deze inderdaad. Maar ik kan me voorstellen dat je pony ook wat moeite heeft met het opnemen van voedingsstoffen door darmschade; wellicht handig om bij Den Hoek op consult te gaan om niet zomaar de immuboost te gaan geven, maar aangevuld of ondersteund door andere producten.

Zo, eyeopener! Ik heb hier echt totaal niet aan gedacht. De mest is flink verbeterd sinds ik de Balancer voer maar dat zegt natuurlijk niets over de opname..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:34

Hilary schreef:
wie of wat is Den Hoek?
Mijn paard heeft snel last van zijn darmen en hij lijkt vaak een beetje moe en spierpijn te hebben. Ik denk dat zijn weerstand minder is doordat zijn darmen niet optimaal werken. Beetje hetzelfde verhaal als hier bij de ts dus.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:34

Den Hoek is een holistische praktijk voor dieren, ze behandelen veel paarden. Er wordt verder gekeken dan in de reguliere geneeskunde en bijvoorbeeld gewerkt met accupunctuur, bioresonantie en osteopathie. Mijn pony's hebben beide veel baat gehad bij de behandelingen daar (en hebben dat nog steeds). Zo heeft ook mijn ruin snel last van zijn darmen; ik kan daar met voeding veel rekening mee houden (bij Den Hoek kunnen ze ook voor je doormeten op welke voeding je paard goed of juist niet goed reageert), maar hem ook ondersteunen met de behandelingen bij Den Hoek en door hen voorgeschreven producten.

Miekje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:26