Wratten op mond?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wratten op mond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:01

Een paar dagen geleden zag ik dat m'n merrie van 29 een bruinig plekje had op haar mond. Verder geen aandacht aan geschonken.

We zijn nu een paar dagen verder en inmiddels ziet het er zo uit;

Afbeelding

Weet iemand toevallig wat dit is en wat er eventueel aan te doen is?

N4N4

Re: Wratten op mond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:47

Heeft mijn merrie ook op haar ( witte gedeelte ) neus ..
Is volgens mij verbrand en smeer het in met sudocreme

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:12

Staat er iets van berenklauw waar je paard met zijn neus bij kan? Die van mij heeft het ook. Halen al zoveel mogelijk onkruid weg, maar groene bak is zo vol.. :')

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:46

Oh oké, ja ze heeft haar neus een paar weken geleden wel iets verbrand, maar niet zo zeer de plek waar ze nu zitten.

Volgens mij geen berenklauw in de wei! Ik zal nog eens langs de kanten lopen maar het is me eigenlijk niet opgevallen.

Ze heeft er volgens mij verder geen last van, ze wil alleen niet dat je er aan zit. Ik schrik er vooral van dat het zo snel groter wordt, is dat normaal?

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:31

Als je er niet aan mag zitten, heeft ze er misschien wel wat last van? Maar als ze verder wel gewoon kan eten en geen ander vreemd gedrag vertoont, zou ik het ook even aankijken. Als het steeds groter blijft worden, dan even laten checken door de dierenarts.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:59

Wratten zie je juist eerder bij jonge paarden dacht ik., heb ze wel eens gezien,maar eigenlijk altijd boven op de neus.
En ik vind deze foto er niet heel precies op lijken
Persoonlijk zou ik na het weekend wel even een arts laten kijken.
Wratten zijn normaal pijnloos,dat ze nu wel ongemak aangeeft lijkt me niet helemaal kloppen