Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar mensen die ervaring hebben met een paard met einschuss (ook wel olifantsbeen genoemd). Ik zoek naar praktijkvoorbeelden van zowel acute einschuss als chronische einschuss, en dan ben ik voornamelijk geinteresseerd in het praktische management van deze aandoening.
Bijvoorbeeld: het paard had in 2010 voor het eerst einschuss, been is toen weer genezen, in 2014 is het nog een keer terug gekomen, toen hebben we het zo en zo aangepakt.... etc
Behandeling van de dierenarts mag hier ook bij genoemd worden maar is voor mij op dit moment minder relevant.
Bijvoorbeeld: wat neem jij als extra voorzorgsmaatregelen voor je paard met einschuss? Zet je hem regelmatig in de bandages, zoals ze doen bij stalbenen? Behandel je hem anders dan dat je zou doen als hij 4 normale benen had of gewoon hetzelfde?
Als je tips hebt over het praktische management van een paard met einschuss dan hoor ik dat ook graag!
Ik hoop dat het zo duidelijk is waar ik naar opzoek ben, als je vragen hebt dan hoor ik het ook graag!
Alvast bedankt!