Maar tot die tijd is het voor ons nog een raadsel wat er aan de hand kan zijn. Mijn Shetlander die normaal drammerig is met voeren wil nu helemaal geen brok eten. Ze knabbelt wel op een beetje hooi maar met de brok wil ze niks te maken hebben, ze loopt bij het eten weg en wacht tot de ijslander het allemaal zo goed als opgegeten heeft. Ze komt daarna wel de voerbak leeg likken om vervolgens weer aan het hooi te knabbelen.
Ik heb al in de mond gevoeld en gekeken maar kan niks raars ontdekken. Nu ben ik daar ook geen expert in dus iemand met kennis gaan we daar naar laten kijken. Maar heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn waarom ze wel hooi eet en geen brok wil eten?
Pandora2
Geplaatst: 12-09-17 11:27
Koliek, koorts, ... Kan vanalles zijn. Even de DA afwachten. Misschien kan je ondertussen de temp al checken.
Vorig jaar is de tandarts voor het laatst geweest. Over het algemeen is het wat controle en wat bij vijlen maar nooit dat het echt hard nodig was. Ik verwacht zelf dat het iets met de kiezen of tanden is maar ik heb zelf niks kunnen voelen, dus ja daar moet naar gekeken worden.
Koliek lijkt me niet, ze is er wel erg gevoelig voor maar ze toont verder geen symptomen
Vaak is het zo dat als ze wel hooi en geen brok eten pijn aan de tanden hebben. Zelf kun je gewoon niet tot achterin de mond kijken. Eet ze de brok wel als je het weekt? Als ze dan wel wil eten kun je er van uit gaan dat het gebit iets mankeerd. Hooi proppen ze vaak in de ruimte tussen kiezen wang zeg maar als ze haken hebben. Is maar een idee van wat het zou kunnen zijn even afwachten wat de dokter zegt is het beste.