Harde ''knikker'' onder keel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Harde ''knikker'' onder keel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 13:55

Hoi allemaal,

een ander topic triggerde mij om ook een topic te openen.

Mijn paard heeft een knobbel onder zijn keel, tussen zijn kaken in. het is ter grote van een knikker, voelt ook keihard, doet absoluut geen pijn, is ook niet gegroeid maar ik vind het wel een vreemd ding.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Hij heeft ook een bult op zijn kont, zelfde de grote maar die kan ik niet pakken, deze is wel groter geworden afgelopen tijd maar nu ook de grote van een knikker en groeit naar mijn idee niet meer.


Afbeelding

het zit op de plek van het blauwe rondje maar dan tussen de kaken, daar waar je los vel hebt zeg maar.
Laatst bijgewerkt door Gwenvd op 11-09-17 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Harde ''knikker'' onder keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:55

Lijkt me goed om de DA even te bellen voor een check :)

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Harde ''knikker'' onder keel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 13:57

Ja wilde ook wel laten kijken als de DA er is, had nog niet de intentie om de DA er speciaal ervoor te bellen aangezien hij er op geen enkele manier last van lijkt te hebben, maar die intentie kan natuurlijk zo veranderen.

Jet

Berichten: 12039
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:06

Ik zou in elk geval even goed in de gaten houden of die twee bulten toch niet ineens groter worden. Zolang ze niet veranderen van vorm en zolang ze niet jeuken of zeer doen als je er wat stevig overheen gaat, zou ik inderdaad niet direct een dierenarts erbij halen, maar als dat wel het geval is, zou ik wel een afspraak maken.

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Harde ''knikker'' onder keel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 15:13

Ik houd ze inderdaad in de gate, mijn idee was om de DA er naar te laten kijken als deze er toch was voor een van de andere paarden op stal. Mocht het veranderen dan natuurlijk eerder.

Maar was wel benieuwd of iemand anders dit herkend.

Nadia89

Berichten: 273
Geregistreerd: 14-02-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Harde ''knikker'' onder keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:38

wij hebben ook een paard gehad met een ronde bult ter grootte van een pingpong bal op dezelfde plek als de jouwe.
Je kon hem soort van vast pakken, deed het paard niet pijn. Lag onderhuids was hard maar groeide niet heel snel.
Bleek bij hem een gezwollen lymfyklier te zijn. Gezien zijn oude leeftijd niks aan gedaan omdat het niet op zijn luchtpijn drukte en blijkbaar verder niet schadelijk is en langzaam groeiend iets is.
Zou kunnen dat dat het is, maar DA weet het over het algemeen toch wel beter ^^