Ervaring met kalkafzetting naast kogel (incl foto)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koos2015

Ervaring met kalkafzetting naast kogel (incl foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 11:36

Mijn paard werd 2 weken geleden kreupel. Hij liep slecht op het harde, wilde eigenlijk niet meer op het harde lopen. Op het zachte niet rad, maar wel een stuk beter.
Dierenarts erbij gehad, we zijn direct overgegaan op de metacam en ekyflogyl en afspraak gemaakt voor foto en echo van de kogel.
In een bultje die hij al véél langer heeft zit kalkafzetting/botwoekering. Overigens is hij 16 en heeft wel meer bultjes her en der en is hij niet zo strak meer op de benen. Hij is nooit kreupel geweest op dit been voorheen.

Nu blijven we dit nog 4 weken doorzetten en kijken daarna verder. Maar de dierenarts gaf aan 'gereserveerd' te zijn over herstel.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen over verloop en behandelingen.
Afbeelding

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 14:25

Inmiddels zijn de eerste drie weken om en ik wil de 4 foto's graag nog een keer laten beoordelen door een andere da. Voornamelijk voor prognose.

Maar niemand ervaring met iets soortgelijks?

Floortz

Re: Ervaring met kalkafzetting naast kogel (incl foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:12

Als je zoekt op verkalking pees (tarsaal schede) zoekt komt je wel wat tegen. Sterkte hoor, dit zijn lastige problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:18

Ik zit even te kijken naar de foto, maar wat is afwijkend? Die blur aan de linkerkant? Want aan de rechterkant van de kogel ziet het er ook niet helemaal netjes uit.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 16:03

Ja idd dat wolkje links is als probleem aangewezen. Ik zal zo even de laptop aanzetten en alle foto's hierop zetten. Dit is een foto van een beeldscherm en niet heel duidelijk misschien.
Wat zie je rechts?

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 16:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn ze allemaal.