Sublement gezocht vloeibaar!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quincydesi

Sublement gezocht vloeibaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 19:29

Hoi Allemaal ,

ik geef me paard nu 2 maanden poedervorm sublement van Magnesium en vitamine. Maar ik merk dat ze dat poeder er uit laat beetje aan de kant schuift terwijl het over het voer zit naja doorheen geschud.

Ik ben nu opzoek naar vloeibaar sublementen!!
Het liefst 1 of 2 dingen maar waar wel inzit
Magnesium
Vitamine E etc
en ik zit te denken aan iets van omega.

Wat geven jullie aan jullie paard of pony kwa vloeibaar sublementen dus GEEN poeder?

K heb trouwens een groninger merrie van 14
ik rij haar op M1 niveau en we trainen gemiddeld 5 dagen per week.
Ze is 1.68 en stevig.
Ze krijgt nu 2x daags half schepje Sportsfit van Pavo.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:55

Vitamine E in kan je denken aan deze van equimins of de lijnzaadolie met vitamine E van horseflex.

Supplementen met Omega 3/6/9 zijn meestal in de vorm van een olie, bijvoorbeeld de omega olie gold van de paardendrogist. Hier kan je eventueel een poeder aan toevoegen en het op die manier aan het eten 'plakken'.

Ik ben zelf erg tevreden over de vitamine E van equimins en ook de omega olie wordt elke herfst en winter gegeven.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:58

de brokken/muesli en de poeders in de voerbak doen en dan een beetje water er overheen. Dan blijven de poeders plakken. Of met een spuitje werken. Poeders in water oplossen en in de mond spuiten

Jorex

Re: Sublement gezocht vloeibaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:06

Liquihorse relax schijnt extra magnesium te bevatten. Ik heb de samenstelling overigens niet bekeken, maar ooit wel de energy oil gevoerd, wat er wel inging bij mijn pony. Maar het had helaas niet het gewenste effect.

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 20:40

Black_Moon schreef:
de brokken/muesli en de poeders in de voerbak doen en dan een beetje water er overheen. Dan blijven de poeders plakken. Of met een spuitje werken. Poeders in water oplossen en in de mond spuiten

Met water ook al geprobeerd eet ze ook niet tot heel slecht en met spuit in mond wil ik liever niet.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:44

quincydesi schreef:
Black_Moon schreef:

Met water ook al geprobeerd eet ze ook niet tot heel slecht en met spuit in mond wil ik liever niet.

Waarom eigenlijk niet?

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:53

Black_Moon schreef:

Met water ook al geprobeerd eet ze ook niet tot heel slecht en met spuit in mond wil ik liever niet.[/quote]

Waarom eigenlijk niet?[/quote]

Omdat de helft er meestal weer uit gaat ook als je der hoofd omhoog houd. Ik wil toch op een makkelijke manier doen gewoon vloeibaar en door het voer heen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:55

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 15:58

Princesj

Re: Sublement gezocht vloeibaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:02

NAF Liquid Magic sluit denk ik ook wel aan bij je wensen.