Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
An_J schreef:ik zou niet zomaar TSH laten bijspuiten.... je gaat dan met hormonen klooien.
Ik zou eerst over een maand of 3 nogmaals testen. Bloed is een moment opname.
Bij mens en dier.
Is het met toeval gevonden of heeft hij daadwerkelijk klachten?
henny_w schreef:TS, krijgt jouw paard krachtvoer waar soja in zit ? Hetzij soja olie, soja schroot of sojaschillen?
Zo ja, zo snel mogelijk mee stoppen. Van soja is bekend dat het o.a. de schildklier van paarden van de riedel kan brengen. In de Ned. paardenvoeders zitten namelijk uitsluitend GMO soja produkten.
llora schreef:Mijn paard heeft ook een schildklier probleem. Bij mijn paard is hypothereoidie vastgesteld in combinatie met een tumor in de schildklier. Zij heeft een traagwerkende schildklier in combinatie met cushing. Deze combinatie maakt het natuurlijk iets moeilijker. Vooral om dat de schildklier en de hypofese samenwerken. Bij ons heeft luzerne of soja schroot er geen invloed op wat wel invloed had is jodium. Als je teveel jodium toevoegt vergroot Deze de klier en beinvloed de werking van de schildklier. Ik gaf een vitamine kuur bij van st hippolyt dat bestaat uit kruiden. Vanaf ik deze kuur gaf kreeg ze veel meer last van haar klier. Bleek dat er zeewier in zat in de mix en zeewier kan veel jodium bevatten en dit had invloed op haar schildklier werking. Ook verdikte de klier veel meer en kreeg ze de ene slokdarmverstopping na de andere. Dus nu mijden wij eten en voedingssupplementen waar extra jodium is aan toegevoegd. Eens we gestopt zijn met die kuur waren de slokdarmverstoppingen ook terug gedaan.een schildklier heeft jodium nodig maar door nog meer jodium bij te geven kwam de schildklier in de peoblemenz.
Wij geven geen mediactie voor de schildklier omdat deze ook invloed zou hebben op de cushing. Zij is nu 27 jaar en doet het prima zo
FastraV schreef:Bedankt voor de feedback,
Ik geef normaal wat keukenzout bij het eten als ze op de wei staan, zodat ze waren zout binnen krijgt nu heb ik per ongeluk zout met jodium aangekocht, sindsdien heeft ze ook problemen, mss ligt het daar wel aan, heb het nu een week niet gegeven dus mss zie ik binnenkort al weer verandering,
Hoe hebben ze vastgesteld dat er iets aan de schildklier was bij jou paard, Ilora?
llora schreef:Mijn merrie krijgt dagelijks soja schroot en luzerne bij en ik heb nog niet gemerkt dat de symptomen terug gekomen zijn. Ze eet goed. Klier is terug verkleind. Geen slokdarmverstoppingen meer. Is actief en vrolijk. Wel staat ze maar op halve dosis prascend. En dit werkt voor haar perfect. Zwaardere medicatie en ze krijgt wel problemen. Zonder soja schroot og luzerne valt ze enorm in en vermagert ze hard.
Zo ziet ze er nu uit op 27 jarige leeftijd.
[ [url=m/LVR43F.jpg]Afbeelding[/url] ]
P1mmetje schreef:llora schreef:Mijn merrie krijgt dagelijks soja schroot en luzerne bij en ik heb nog niet gemerkt dat de symptomen terug gekomen zijn. Ze eet goed. Klier is terug verkleind. Geen slokdarmverstoppingen meer. Is actief en vrolijk. Wel staat ze maar op halve dosis prascend. En dit werkt voor haar perfect. Zwaardere medicatie en ze krijgt wel problemen. Zonder soja schroot og luzerne valt ze enorm in en vermagert ze hard.
Zo ziet ze er nu uit op 27 jarige leeftijd.
[ [url=m/LVR43F.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb je dit al eens geprobeerd? geen luzerne en geen soja.... hier kan ze mooi op gewicht blijven
EquiFyt Zupa