het beste middel wat werkt bij artrose

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blacksmurf

het beste middel wat werkt bij artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 17:05

Ik ben vast niet de eerste en ook niet de laatste. En er zijn natuurlijk al veel topics over, echter daarin zoeken is onbegonnen werk voor mij.
Ik ben op zoek naar ervaringen/bewijs van een middel wat nu echt helpt bij een paard met artrose. Wie o wie heeft de gouden tip?

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:13

Ik ben een groot fan van het product Articulan.
Genezen doet het natuurlijk niet, maar mijn paard blijft soepel en blij. In de zomer/lente 1 schepje en in de winter/ herfst 2 per dag. Ik heb mijn paard hier echt van zien opknappen!
Ik bestel het bij mijn (belgische) dierenarts.

Goof

Re: het beste middel wat werkt bij artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:26

Wat bedoel je precies met 'een middel dat werkt'? Je weet dag artrose niet te genezen is?
Zoek je supplementen om de boel soepel te houden?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:43

Er *is* geen middel dat 'echt werkt bij artrose'. Artrose is - op dit moment nog - niet te genezen. Er wordt wel hard gewerkt aan verschillende medicijnen die daadwerkelijk het proces van kraakbeendegeneratie tegen zouden moeten kunnen houden, maar die zijn allemaal nog in een héél vroeg experimenteel stadium.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 22:45

Uiteraard weet ik dat het niet te genezen is. Maar ik bedoel natuurlijk een middel wat verlicht e.d. Sorry voor de onduidelijkheid

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:26

Ik heb goede ervaringen bij artrose met MSM en Glucosamine, Chondroitine en Duisvelsklauw. Het zal per paard verschillen welk middel het beste werkt en ook per merk denk ik.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:37

Mijn paard heeft op glucosamine met duivelsklauw gestaan en dat heeft hem heel veel geholpen in de periode dat het nog ging. Toen hij op pensioen ging heeft hij een zakje buut per dag gekregen tot hij is ingeslapen, toen stond hij enkel nog te genieten op 't land.

Ze zijn in Gent wel bezig met een stamceltherapie waar ze veel goede resultaten mee hebben behaald, je zou hun eens kunnen contacteren. Succes!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:47

Ik geef Glucosamine van Joint Saver, ik bestel het bij VetUK in Engeland.
Vele supplementen geprobeerd, ook diverse glucosamine soorten van diverse merken.
Lang niet alle merken slaan aan, dus je moet gaan uitproberen welke glucosamine van welk merk voor jouw paard het beste werkt. Primeval deed bv helemaal niets bij mijn paard.
Je moet het wel een langere periode gebruiken en eerst een spiegel opbouwen.

Verder kreeg hij voorheen in slechte ( lees: natte, koude periodes ) een zakje Bute maar ben overgestapt op een onderhoudsdosering Devils Relief van NAF. Dit doet het ook goed.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:37

Er is geen gouden tip te geven. Ieder paard reageert anders op de supplementen mbt artrose. Dus ene supplement werkt super voor ene paard en amper voor andere paard. Is dus een kwestie van uitproberen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:39

[BEH] [CENTRAAL] artrose Hier het algemene topic over artrose. En dan gewoon wel de moeite nemen om een aantal bladzijdes door te nemen !

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:43

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:16

Wij geven ons paard glucosamine van Pharmahorse. Heb me laten vertellen dat dit het beste is, omdat het puur is en geen andere stoffen bevat. Ze krijgt hier 6 schepjes per dag van door de slobber. Daarnaast geven we ook nog MSM als we zwaarder/meer werk willen doen (een weekje buitenritten maken in de bossen bijvoorbeeld). Daarvan geven we maar 1 emmertje per jaar (paar weken voor en nadat we van vakantie komen met haar). Sinds we dit geven is ze geen dag meer stijf/kreupel geweest, maar genezen zal het natuurlijk nooit.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:40

http://www.equitom.nl/

Equitom beschikt over een eigen stamcelbank met verschillende soorten stamcellen voor de aanmaak van:
kraakbeencellen (artrose)
peescellen (behandeling van tendinitis en peesscheuren)
huidcellen (behandeling van traag helende wonden, vb. bij Kastelino)
De resultaten zijn opmerkelijk. Dankzij deze ontdekkingen zullen ook mensen verzorgd kunnen worden.

Artrose kan dus wel 'genezen' maar je zal er vast veel voor moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:51

Mijn paard heeft artrose. Te ver heen om ook maar iets te hebben aan middelen zoals glucosamine en chondroitine. In de zomer gaat het prima, maar in de winter heeft ze meer last. Wat hier super helpt is devils relief van naf of hetzelfde maar dan het huismerk van de paardendrogist. Natuurlijke pijnstiller, hier werkt het goed.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:52

romyamb schreef:

Equitom beschikt over een eigen stamcelbank met verschillende soorten stamcellen voor de aanmaak van:
De resultaten zijn opmerkelijk. Dankzij deze ontdekkingen zullen ook mensen verzorgd kunnen worden.

Ik heb eens geïnformeerd en je kwam tussen de 1000 & 2500€ uit geloof ik

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:01

Joscaa schreef:
romyamb schreef:

Valt mij nog mee..

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:09

Dat ligt eraan hoeveel je nog met het paard wilt doen, denk ik en hoe groot je portemonnee is ;-).
Mijn oudje met atrose doet het goed op NAF superflex, een combinatie van glucosamine, chondrotoine, msm en hyaluron. Ze krijgt de onderhoudsdosering het hele jaar door (4 potten van 800 gram, die met korting totaal 140 euro kosten).

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:29

Equisin is echt top spul.

Als je er meer over wil moeten mag je me wel even pb sturen. Heb de info hier zo niet bij de hand.

Groetjes!

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:10

Joscaa schreef:
romyamb schreef:

Het is voor de gemiddelde mens vrij veel maar had het duurder verwacht.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:28

Die van mij krijgt glucosamine en MSM van Horseflex, 2 schepjes per dag. Daar doet ze het goed op.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:48

Ik vond het ook alles mee vallen, als je paard dan nog 10 jaar mee kan bij wijs van spreken!!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:16

Google eens op synopet. Mijn vader en oom kunnen niet normaa lopen zonder synofit, echt apart, ook iemand anders die ik ken was sceptische maar ook bij haar verdween de pijn. Op internet is er veel over te vinden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:40

afhankelijk van waar het zit kun je ook eens kijken naar mogelijkheiden van tildren infuus. dit kan ook in bv een kogel ofzo gedaan worden, of zelfs volledig infuus voor hele lijf.
verder een goede glucosamine. ik geef dit altijd preventief al. momenteel heb ik de cortaflex van quine america.