Basisneting, Wanneer verhuizen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fluttershy

Basisneting, Wanneer verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 23:30

Omdat ik toch maar weinig kan vinden en er weinig verstand van heb, even een topic :Y)

Mijn pony is dus te laat ingeent. Zo'n 3 maand ongeveer. Nu bestaat er een kans dat we deze zomer gaan verhuizen van stal. Echter moet zij dus een basisenting gaan krijgen maar mijn vraag is dus of je, na de eerste basisenting, je met je paard op pad mag? Of is dat echt pas na de 21 dagen wanneer de twee basisentingen zijn gedaan? Aangezien onze verhuizen uit ervaring heel snel kunnen verlopen wil ik toch even het gestress over inenten voor zijn. :D
Hopelijk kan iemand mij hierover wijs maken!

maaaikkee

Re: Basisneting, Wanneer verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:41

Je paard enten is niet verplicht (wel als je wedstrijden rijd) dus voor een simpele verhuizing is het niet erg als je entingen niet op orde zijn. Bij vervoer hoeft alleen het paspoort aanwezig te zijn.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:49

Overleggen met de stal waar je paard naartoe gaat van wat zij willen.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:04

Pas na de 2e enting heeft je paard voldoende weerstand opgebouwd zodat de enting ook echt zijn werk kan doen. (Anders was de 2e enting een aantal weken later ook niet nodig geweest ;) ) Dus als het gaat om veiligheid zou ik na de 2e enting verhuizen. Het is idd niet verplicht, tenzij de stal waar je naar toe gaat eist dat het paard goed ingeënt is.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 08:03

Ooh oke! Gewoon even navragen dus, dankjewel! :D