Wat voeren? (Paard in de groei)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mawrr

Wat voeren? (Paard in de groei)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 11:15

Hoi allemaal,

Ik heb nu ongeveer 2 maanden een 4-jarige merrie rondlopen. Ik ben nu veel bezig met grondwerk met haar, en beginnend longeren. Onder het zadel is ze dus (nog) niet.
Ze staat in een Paddock Paradise, dus 24/7 buiten met vrijwel onbeperkt toegang tot kuil/hooi. 'S nachts gaan ze de wei op, voor zo'n 12 uur.
Nu wilde ik 1) een rantsoenberekening gaan maken, maar ik weet niet zo goed hoeveel kuil/hooi en gras ze nou binnenkrijgt. Iemand tips hoe ik dat kan schatten?
En ik wil 2) graag iets gaan bijvoeren wat de groei en spieropbouw ondersteund. Ik heb hier op stal toegang tot luzerne en zeewier wat ik graag wil geven. Iemand andere tips voor voeding voor een jong, groeiend paard?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:26

Mijn volop groeiende 4 jarige krijgt zo goed als onbeperkt hooi, basisbrok en nature's best van Pavo. Krachtvoer samen is ongeveer 2,5 kg per dag. Zo heb je een beetje een vergelijking.

Voldoende ruwvoer is een van de belangrijkste dingen voor een jong paard. Maar ook krachtvoer om genoeg vitaminen op te kunnen nemen.

Je zou Sport Support van de Paardendrogist kunnen proberen voor de ondersteuning van o.a. spieropbouw.
http://www.voervergelijk.nl/supplement/ ... dendrogist