Ik zit een beetje met mijn handen in het haar wat betreft mijn haflinger. Ondertussen heb ik al behoorlijk wat stempel kaartjes vol bij de dierenarts en zelfs het privé nummer...
Op 4 oktober 2016 stond ik voor het eerst in de kliniek met een kreupele pony. Conclusie een mega schiefel die heel erg actief was. Later zijn we nog achter een peesbeschadiging gekomen, deze was veroorzaakt door de schiefel.
[MD] Grote actieve schiefel + peesbeschadiging voor de uitgebreide versie.
Zo een 5 weken terug kregen we eindelijk groen licht om het rijden weer op te gaan pakken. Ik was echt heel blij en ben heerlijk begonnen met stappen!
Alleen 2 weken terug was het weer raak... Ik was ziek geweest en kwam weer opstal en wou een rondje gaan stappen. Halverwege het rondje wou ik een klein stukje draven en voelde al dit is niet lekker. Dus rustig aan naar huis gestapt, been goed gekoeld en weer de wei op. Dag erna ging ik naar het strand(stappen) niks aan de hand!pony weer dagje rust gegeven ivm drukte. De dag daarna wou ik wat ligt dressuur werk doen en was hij alleen links om kreupel. Ik heb direct de dierenarts gebeld en kon de volgende dag komen voor onderzoek. Na onderzoek bleek het weer de schiefel te zijn die een beetje geactiveerd was. Schiefel ingespoten en na 3 weken moest het weer goed zijn. Nou prima pony weer mee en in de loop van de week word het alleen maar slechter. Dit had ik bij de schiefel nog niet meegemaakt meestal was hij na 3 dagen weer rad. Da weer gebeld en metacam gekregen. Na 3 dagen metacam werd het in ene super slecht en kon de da weer langs komen. Ik heb nu buut gekregen en moet 2x daags 2 zakjes geven. Voor de duidelijkheid dit zou voor 4 dagen zijn! Maar eigenlijk nu na dag 2 zie ik nog geen verschil en bel ik morgen weer op... als je hem ziet lopen lijkt hij wel bevangen maar hij reageert niet op de testjes en heeft geen warme voeten/hartslag kootholte. Toevallig vanavond wel een pijnlijke plek boven op zijn schouder gevonden.
Dus mijn vraag herkent iemand dit of heeft ervaring hier mee? Ik hoor het heel graag! Als iets niet duidelijk is vraag het

Groetjes mij en saar