Is dit schimmel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xRochelleee

Is dit schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 12:59

gisteren merkte ik dat 1 van mn pony's gekke plekjes heeft op der neus.
Weten jullie wat het is?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xRochelleee op 02-08-17 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Piuni

Re: Is dit schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:03

Ik zou eerder denken aan een verbrand neusje. Maar ik zou schimmel zeker niet uit sluiten, maar ik heb dan ook weinig/geen ervaring met schimmel dus daar kan ik verder niet over oordelen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:03

Ziet er eerder uit alsof ze met haar neus in een irriterende plant heeft gezeten en er nu korstjes op zijn gekomen.

xRochelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 13:14

marijacindy schreef:
Ik zou eerder denken aan een verbrand neusje. Maar ik zou schimmel zeker niet uit sluiten, maar ik heb dan ook weinig/geen ervaring met schimmel dus daar kan ik verder niet over oordelen.

Daar heb ik ook aangedacht maar vond het zo raar dat het ook in der vacht zit een beetje.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:21

xRochelleee schreef:
marijacindy schreef:

Daar heb ik ook aangedacht maar vond het zo raar dat het ook in der vacht zit een beetje.

Ik heb er niet heel veel verstand van hoor, maar ik dacht dat het misschien wel iets was om even aan te denken.
Misschien kan je een foto naar je dierenarts sturen? Dat doen wij ook wel eens als mijn paard iets heeft wat duidelijk zichtbaar is waarvan we niet weten wat het is. Dan krijgen we altijd gratis en voor niks advies terug :)

Guusje113

Re: Is dit schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:12

Een foto opsturen naar je DA lijkt me een goed idee, evt met telefonisch overleg. Daar rekent mijn DA in ieder geval niks voor, als dat iets is wat je misschien weerhoudt om contact op te nemen.

Ik moest ook meteen denken aan een verbrand neusje, maar misschien beter om het even te laten checken!