sadekeshia schreef:Mijn merrie heeft dit ook een hele tijd gedaan, heel vervelend.
Ook zo'n graaskorf om gehad, maar soms deed ze ze af en soms schepte ze gewoon daarmee het zand op.
Ook heb ik haar een goede liksteen gegeven en mineralen mixen gekocht. Van de dierenarts een zandweg kuur gekregen maar dit wilde ze haast niet eten.
Ik heb toen aan de staleigenaar gevraagd of er hooi in de paddock kon, maar dit kon helaas niet.
Omdat het toen te erg werd ben ik naar een andere stal gegaan. Hier stond ze veel meer buiten (bij die vorige stal stonden ze vrij veel binnen) en nu doet ze het niet meer.
Ik weet niet of je wat aan mijn ervaring hebt, maar ik denk dat het bij mijn merrie door stress/verveling kwam.
Ja, ik denk dat het bij die van mij ook verveling is. Meestal in de zomerperiode staat ze ook op het land, maar aangezien het zo nat is staat ze nu in de paddock. In de winterperiode alleen maar paddock en soms stapmolen. Van stal verwisselen is voor mij niet nodig, omdat ik het juist belangrijk vindt dat ze naar buiten gaat. En in de wintermaanden is het niet mogelijk om op het land te zetten, dus vind ik een paddock wel een goede optie.