Verwondingen aan de vagina

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Verwondingen aan de vagina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 15:11

Ik ben sinds een paar weken eigenaresse van een lieve 4-jarige merrie. Ongeveer 3 weken geleden kreeg ze last van een hoestje met groene neusuitvloeiing. DA erbij, medicijnen en nu, 2 weken later, is de hoest helemaal weg en is de neusuitvoeiing helder geworden.
Helaas gisteren weer de dierenarts moeten bellen... Bij het borstelen van de staart viel me op dat ze een verwonding had aan haar vagina. Er was een 'hapje' uit en het was lichtelijk uitgescheurd. Ze vond het ook niet prettig als we aan haar staart zaten.
Gelukkig gaf de dierenarts aan dat het er nu rustig uit ziet, het valt niet te hechten en het moet dus zelf genezen. Drooghouden en opletten of er niet te veel vliegen op af komen. Maandag moet het er al beter uit zien, zo niet, dan weer contact opnemen.
Hieronder een foto van de plek:
Afbeelding

Het is waarschijnlijk door een ander paard veroorzaakt, gezien de andere kleine bijtwondjes op oa haar buik en hals. Ze staat ook pas net in de kudde en is vrij dominant. Daarnaast wellicht hengstigheid.

Iemand dit wel eens meegemaakt met zijn/haar merrie? Ik vind het er maar akelig uitzien.. arm ding.

look deep into nature, and you'll understand everything better


yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Verwondingen aan de vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:17

Jup, vorig jaar. Niets aan gedaan door de da.
Is uiteindelijk keurig aan de lucht genezen en je ziet er niets meer van nu.

Eef01
Berichten: 281
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Verwondingen aan de vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:07

Een aantal jaar geleden heeft een pony die ik toen verzorgde dit gehad. Was ook door een trap/beet van een ander paard gebeurd. We hebben het toen schoongemaakt (zat wat viezigheid in) en daarna is het vanzelf helemaal genezen.

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:24

Onze jongste heeft ook daar een wond gehad nu 3 weken geleden. Vetericyn gebruikt op aanraden van DA (die voor iemand anders op stal was trouwens). Inmiddels is het bijna helemaal genezen.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers