Ik ben nieuw hier, dit is mijn allereerste topic/vraag aan jullie

Ik zal mij even voorstellen ook! Ik ben Elise en ben 25 jaar oud. Chicco is mijn knappe paard die ik nu sinds ongeveer 2 weken in mijn bezit heb!
Een paar dagen na aankomst bij ons op stal kreeg hij een verkoudheid. Snot uit de neus (geel van kleur) en ook moest hij hoesten. Dus na een paar dagen aankijken toch maar de veearts gebeld. Ondertussen had hij wel al geen geel snot meer en was zijn neusje eigenlijk terug droog. Maar hij moest nog af en toe hoesten. Veearts erbij en hij hoorde enkel wat geruis op de longen. Hij had hem niet horen hoesten. Dus kreeg hij een hoestsiroopje en antibiotica (emdotrim). Ik mocht er enkel wat mee stappen en zeker niet in het zweet werken. Hij krijgt nu dus sinds dinsdag antibiotica en hoestsiroop 2 keer per dag op zijn voer. Hij is heel alert ziet er niet ziek uit en is vrolijk. Ik ga er enkel wat mee wandelen. Nu hoest hij zeker niet fel en krijgt geen hoestbuien of dergelijke. Maar als ik dan toch een paar pasjes draaf komt er toch weer een kuchje. Dit is enkel maar 1 of 2 keer hoesten en dan is het weer gedaan. Ik ga dan uiteraard ook meteen weer stappen. Is dit normaal na ondertussen 5 dagen antibiotica dat hij toch nog eens kucht tussendoor? Moet ik gewoon geduld hebben misschien?