Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rocamor schreef:Polly schreef:Ik zou me eerder zorgen maken dat je schrijft dat hij dat smorgens niet doet omdat ze dan na het voeren gelongeerd worden...
Dat ook.
Maar wat bedoel je met ochtend en avond eten?
LBLGypsyCobs schreef:Staan het jonkie en de oudere ruin samen te eten?
Kunnen ze bij elkaars voer en proberen ze wel eens wat van elkaar te stelen?
Dat kan wat spanning geven en ik ken meerdere paarden die mentale spanning uiten door te rollen en het daarna letterlijk van zich af te schudden.
Jessix schreef:Dat doet die van mij ook! Elke ochtend en avond krijgt hij een beetje alphengrun muesli met vitalbix en als hij zijn bakje leeg heeft gaat hij direct rollen. Ik heb hem al meer dan een jaar en gezien hij het gewoon goed doet en het eten ook niet belastend is denk ik dat het slechts een gewoonte voor hem is geworden.
LaureC1410 schreef:Rocamor schreef:
Dat ook.
Geen zorgjes mensen, er zit genoeg tijd tussen![]()
Ik neem graag de tijd om ze lang te borstelen en te vertroetelen voor we wat dan ook van oefening doen!
Ik bedoel eerder dat hij dan niet kan rollen omdat ik constant met ze bezig ben. S'avonds, geef ik hen gewoon eten en gaan ze daarna meteen naar de weide.
Rocamor schreef:Polly schreef:Ik zou me eerder zorgen maken dat je schrijft dat hij dat smorgens niet doet omdat ze dan na het voeren gelongeerd worden...
Dat ook.
maras schreef:Ik heb ook een tweejarige hengst die precies hetzelfde doet, na zijn brokken gaat hij rollen, bij voorkeur dwars door de emmer, en als ik hooi geef dan is het eerste wat hij erin doet wat graven, rollen en daarna gaat hij het pas eten.
Kabayo schreef:secricible schreef:Ik denk dat men eerder doelt op het feit dat je een tweejarige aan het longeren bent....
Is dat erg dan?