Ik ben in het bezit van 2 menpony's van +/- 1m29 hoog. Cadel is de oudste, hij is er 7 en Sagan is er 6.
Aangezien ik een beetje met mijn handen in het haar zit qua voeding kom ik bij jullie te rade.
Mijn pony's staan 's nachts in een paddock/weiland met weinig gras en overdag in een weiland met vrij veel gras. Ze lopen 24/7 buiten. Ze werken 3 à 4 keer per week. Op zondag maken we altijd een tocht van ongeveer 30 km met een vereniging. Door de week probeer ik nog 2 keer te gaan mennen (meestal een keer een langere tocht van 20 à 25 km aan een rustiger tempo en een keer een kortere tocht van 12 à 16 km aan een hoger tempo) en één keer per week werken ze apart (aan de longe, in de lange lijnen, in het enkelspan als ik daar de mogelijkheid toe heb). Ze krijgen 3x per dag krachtvoer (sportmix van de lokale voerleverancier).
In vergelijking met vorige zomer, toen de situatie er exact hetzelfde uitzag, zijn ze soms nogal sloom in de koets. Hun tempo blijft dan rond de 11 km/u waar ik anders gemakkelijk een constant tempo van rond de 14 aanhield. De training is jaarrond hetzelfde gebleven (met her en der een week of twee weken volledige vakantie in de wei) dus het lijkt me geen conditioneel probleem. Ik zou dus graag iets meer pit in mijn pony's krijgen terug.
Oh, ze worden nogal snel rond...

Wie denkt er mee...