Even wat achtergrond informatie. Mijn paard staat in principe 24/7 buiten momenteel, en wordt twee keer per dag binnen gehaald om te eten enzovoort. Ze heeft rechtsvoor een iets stijl voetje. Normaal gezien loopt ze ongeveer 4 dagen in de week.
Vorige week maandag (26-07) kwam ze niet goed uit de wei, niet stok kreupel maar ook gewoon niet goed.Leek duidelijk van rechtsvoor te komen, hoefbekapper gebeld aangezien dat ook wel weer nodig was. Deze heeft haar dinsdag middag bekapt maar kon eigenlijk niks vinden. Ze liep dinsdag over haar hele lichaam heen stijf en liep met haar voorbenen volledig op haar tenen. Dit hebben we even aangekeken.
Donderdagochtend liep ze redelijk, 's avonds kwam ze bijna op 3 benen de wei uit. DA gebeld, en die kwam vrijdagmiddag. Ze liep toen over haar hele lijf heen slecht, de dierenarts heeft bloed geprikt en verwachtte spierbevangen. Ik kreeg het advies haar een maand stil te zetten, en dan opnieuw bloed te prikken. Haar CPK waarde was 461 wat de DA tegenviel dus de maand rust terugbracht naar 3 weken.
Ze heeft toen ook de pijnstiller Equipalazone (?) gehad. Eerste 4 dagen 2 x 1 zakje en nu staat ze dan op 1 x per dag 1 zakje. Ze tot nu toe eigenlijk nog niet beter gelopen. De ene keer heeft ze een opleving van een paar stappen maar daarna dubbel zo slecht te lopen.
Ik heb zelf het idee het elkaar afwisselt, alsof ze compenseert. De ene keer lijkt ze beter te lopen (lees niet kreupel) maar loopt ze door haar hele lijf heen vreemd + op haar tenen, om de andere keer duidelijk rechtsvoor niet goed te lopen.
Ze is normaal een grote grappenmaker en een schooier eerste klas. Dit is ze totaal niet nu, het is gewoon heel duidelijk te merken ze niet lekker in haar hum zit.
Ik wil het nog een paar dagen aankijken, en anders bel ik maandag de dierenarts weer.
Uiteindelijk is het nog best een lang verhaal geworden