Vermoeden Schimmel, Welke Shampoo?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Vermoeden Schimmel, Welke Shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 15:17

Vanwege een allergie voor een van de bestanddelen is Imaverol helaas geen optie.
Wat gebruiken jullie als alternatief voor Imaverol bij (een vermoeden van) schimmel?
Ik ben op zoek naar een shampoo die ik eerder heb gebruikt, maar kan nergens meer
vinden waar het te koop is. Daarom op zoek naar jullie ideeën!

damian23

Re: Vermoeden Schimmel, Welke Shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:23

Nizoral shampoo? (Ketoconazol)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:25

Bel een veearts en vraag om advies?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 15:26

Ineke2 schreef:

Het is Zaterdag :-).

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 15:27

damian23 schreef:
Nizoral shampoo? (Ketoconazol)

Ga ik eens opzoeken, dank je wel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:30

alleirbag schreef:
Ineke2 schreef:

Het is Zaterdag :-).

Ja? Ook in het weekend zijn ze gewoon bereikbaar. Anders even wachten tot maandag.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:33

Hoezo moet je echt altijd de dierenarts bellen? Paard gaat echt niet dood aan schimmel

Welk deel van imaverol is hij allergisch?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:36

Kabayo schreef:
Hoezo moet je echt altijd de dierenarts bellen? Paard gaat echt niet dood aan schimmel

Welk deel van imaverol is hij allergisch?

Dat zeg ik toch ook niet? Waarschijnlijk weet een veearts wel een goed alternatief telefonisch te vertellen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 16:30

Goed, dat is een discussie die nergens over gaat. Nee, gaat niet dood aan schimmel, maar een tip is altijd welkom. Ik vraag alleen ervaringen met anti-schimmel-shampoos. Ik zoek alternatieven in shampoo-vorm voor Imaverol. Bokt heeft genoeg ervaring. Maandag de dierenarts bellen kan altijd.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:40

alleirbag schreef:
Goed, dat is een discussie die nergens over gaat. Nee, gaat niet dood aan schimmel, maar een tip is altijd welkom. Ik vraag alleen ervaringen met anti-schimmel-shampoos. Ik zoek alternatieven in shampoo-vorm voor Imaverol. Bokt heeft genoeg ervaring. Maandag de dierenarts bellen kan altijd.

Ik had het niet tegen jou. Over dat ie er niet dood aan gaat. Ik bedoel ermee te zeggen dat je echt niet op zaterdag naar een dierenarts hoeft te bellen, aangezien het niet levensbedreigend is...

Maar goed , welk stofje is hij allergisch voor?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:41

Goede ervaringen met een alternatief om te wassen geloof ik niet in. Waarom maak je de spullen niet enkele malen schoon met imaverol en het paard inenten tegen schimmel? Dat het paard de schimmel onder de leden heeft is geen probleem. Persoonlijk laat ik in zo'n situatie 2x inenten met dermatophyton.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 16:45

Nico12 schreef:
Goede ervaringen met een alternatief om te wassen geloof ik niet in. Waarom maak je de spullen niet enkele malen schoon met imaverol en het paard inenten tegen schimmel? Dat het paard de schimmel onder de leden heeft is geen probleem. Persoonlijk laat ik in zo'n situatie 2x inenten met dermatophyton.

Duidelijk niet het bericht gelezen :-).

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 16:48

Kabayo schreef:
alleirbag schreef:

Ik had het niet tegen jou. Over dat ie er niet dood aan gaat. Ik bedoel ermee te zeggen dat je echt niet op zaterdag naar een dierenarts hoeft te bellen, aangezien het niet levensbedreigend is...

Maar goed , welk stofje is hij allergisch voor?

Dat begreep ik, hoor, ik sta juist aan jouw kant ;-).

Enilconazol is hij allergisch voor, Ketaconazol heeft hij geen problemen mee, dus heb zojuist die shampoo besteld.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:50

Er zijn genoeg alternatieve middelen voor als je paard allergisch is voor imaverol. Trichophyton en microsporum, de twee schimmelsoorten die bij paarden voorkomen zijn ook gevoelig voor Ketoconazol. En ook voor het goedje wat in Daktarin zit. Dus als je wat wil smeren van het weekend zou je ook daktarin kunnen smeren en dan maandag overleggen met je dierenarts.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:51

alleirbag schreef:
Nico12 schreef:

Duidelijk niet het bericht gelezen :-).

Alternatieve shampoo dood de schimmel niet. Verschillende betadine shampoo ook niet. De inenting dermatophyton is helaas moeilijk te krijgen maar dierenarts weet vaak wel alternatief.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 15-07-17 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:52

Ah, zie dat je de Ketoconazol shampoo al hebt besteld. Ruikt ook nog eens lekker. Ik heb dat jaren gelden voor mijn cavia gebruikt.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 16:55

Nico12 schreef:
Alternatieve shampoo dood de schimmel niet. Verschillende betadine shampoo ook niet. De inenting dermatophyton is helaas moeilijk te krijgen maar dierenarts weet vaak wel alternatief.

Goed verhaal. Dus die vorige keer dat ik m'n paard vanwege z'n allergie heb gewassen met een alternatief voor Imaverol, en de schimmel daarna heel erg lang is weggebleven, is bullshit? En dan moet ik nu dus maar helemaal niets doen, omdat het toch allemaal niet werkt? Geen optie. Dus ik ga voor de tips van anderen :-).

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:12

Ketoconazol doodt schimmel en gisten en is gewoon een geneesmiddel uit dezelfde groep als Enilconazol. Ik denk alleen dat het milder is maar dan laat ik me waarschijnlijk leiden door het lekkere geurtje want het heeft ook de mogelijke bijwerkingen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:28

Listerine :j

Ja de mondwater bedoel ik .

listerine mondwater, de original.
verdunnen met water en dat er op,puur kan eventueel ook, maar een verdunning werkt net zo goed
Werkt erg goed en de schimmel is zo weg.
Word in andere landen al veelvuldig gebruikt ook tegen regenschurft en andere huidaandoeningen.
Beter wel de listerine original te nemen, en google er maar eens op in het engels,
vind je heel veel info

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:34

alleirbag schreef:
Nico12 schreef:

Goed verhaal. Dus die vorige keer dat ik m'n paard vanwege z'n allergie heb gewassen met een alternatief voor Imaverol, en de schimmel daarna heel erg lang is weggebleven, is bullshit? En dan moet ik nu dus maar helemaal niets doen, omdat het toch allemaal niet werkt? Geen optie. Dus ik ga voor de tips van anderen :-).

Jeetje TS, iets minder kattig/arrogant kan ook.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:02

alleirbag schreef:
Nico12 schreef:

Als dat goed hielp waarom gebruik je dat dan niet weer?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:28

Dat was de vraag ze is de naam kwijt ...lezen is best moeilijk soms

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 21:28

ellepel schreef:
Listerine :j

Ja de mondwater bedoel ik .

listerine mondwater, de original.
verdunnen met water en dat er op,puur kan eventueel ook, maar een verdunning werkt net zo goed
Werkt erg goed en de schimmel is zo weg.
Word in andere landen al veelvuldig gebruikt ook tegen regenschurft en andere huidaandoeningen.
Beter wel de listerine original te nemen, en google er maar eens op in het engels,
vind je heel veel info

Thanks voor de tip, nog nooit van gehoord!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 21:29

Horseware schreef:
Als dat goed hielp waarom gebruik je dat dan niet weer?

Dat wil ik dus ook, maar ik weet niet meer hoe het heet, dat is nou net m'n probleem. :-)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:45

genja schreef:
Dat was de vraag ze is de naam kwijt ...lezen is best moeilijk soms

Jeez sorry hoor