Dag bokkers,
De DA heb ik al gesproken, maar ik ben toch benieuwd naar jullie advies.
Vorige week haalde ik m'n paard uit de wei met een soort snee op de kroonrand die ook doorliep naar d'r hoef, waardoor daar ook een lichte scheur in kwam.
Op dat moment hebben wij de wond schoongemaakt, dichtgebonden met drukverband en dit 3/4 dagen gedaan.
Dat leek goed te gaan maar ik twijfelde toch wat, zeker aangezien ik zaterdag op vakantie ga wou ik mijn paard graag goed achterlaten.
Dus afgelopen vrijdag toch de DA laten komen om te checken, zij vond hem er ook goed uit zien. Wel wat dik, maar op dat moment was de wond mooi dicht.
Nu werd ik net op m'n werk gebeld dat hij toch weer open ligt... de rand was warm en er kwam wondvocht uit.
DA weer gebeld, en zij zeiden dat ze de komende 4/5 dagen 2x per dag 10 minuten met dr voetje in de soda moest. Dit gaan we dan uiteraard ook doen.
Maar omdat ik op vakantie ga maak ik mij toch wat zorgen, tenminste, je gaat toch met een iets ander gevoel weg. Wetende dat het niet helemaal oké is...
Ze heeft nooit kreupel gelopen. Er op drukken doet natuurlijk zeer, maar meer dan even d'r hoef wegtrekken doet ze niet.
Hebben jullie nog tips? Misschien een alternatief of een extraatje? Iets wat we extra in de gaten moeten houden?
Ik laat d'r gelukkig achter in de handen van m'n zusje en 2 kundige stalgenoten die haar in de gaten houden, maar het zit mij toch niet helemaal lekker en wil graag zoveel mogelijk doen haar zo goed mogelijk bij hun achter te laten.
Foto van hoe we d'r vonden:

En een foto van net:

(De hoefsmid komt morgen, hij kijkt er ook nog even naar dan)