Beslagen hoeven schoonhouden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eventueel

Beslagen hoeven schoonhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 06:55

Mijn paard heeft ijzers met balkjes aan de achterkant. Wat een drama om met die dingen de hoeven schoon te houden! Met name als de ijzers er wat langer opzitten, wordt het lastig om onder die balkjes te komen. Ik probeer het al schoon te spuiten met water, maar ook dat werkt op een gegeven moment niet meer. Heeft iemand toevallig een tip waardoor dit makkelijker gaat?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 06:59

Weken in een emmer met water.. erop letten dat je alleen de hoef in het water houd. De kroonrand wordt heel week als je het te vaak laat weken.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 07:04

Hmmm, in een platte bak, afwasteil ofzo, zal ze misschien nog wel willen. Ben bang dat ik alleen emmers heb die paarden eten... Sowieso goed om te oefenen, ga het straks proberen! Dank je :)

Cheminee

Re: Beslagen hoeven schoonhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 07:09

Afwasteil is ook prima.. gaat om de onderkant van de hoef.. Zo krijg ik mijn ernstig verstopte kalkoengaten ook schoon..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:26

Ik zou gaan voor iets van rubber. Afwasteiltjes sneuvelen snel is mijn ervaring

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:38

Je hebt van die draagbare rubberen voerbakken/schalen die zijn net diep genoeg en redelijk paard bestendig ze kosten iets meer dan een tientje dacht ik maar zijn wel duurzaam. Moet je ff google raadplegen met de trefwoorden : rubberen voerbak paard... dan krijg je genoeg aanbod. :j

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:27

Hé, die voerbakken ken ik helemaal niet! Ik ga er een bestellen, is inderdaad voor de kalkoengaten van onze pony ook handig. Da's nogal een ongeduldige schraper dus dan is dat rubber beter.

Bedankt allemaal +:)+