Sinds eind februari heb ik een jonge pony gekocht van 5 jaar oud. Pony is gekeurd. Helaas eind maart heeft ze haar voor been aangetikt met een bult op de pees als gevolg. Pees gescand en gelukkig geen beschadiging aan de pees. 6 weken lang heb ik maximaal een kwartier mogen draven op haar. Ivm met mijn vakantie heb ik 10 weken een kwartier gedraafd en dit ongeveer 3 keer per week. Na een controle mag ik het werk weer volledig op pakken met de pony. Nou is mij op gevallen dat als ze 's avonds op stal komt ze in alle vier kogels vocht heeft zitten. 'S ochtends is dit weer weg. Ik heb een beetje op internet gekeken en dit zou overbelasting kunnen zijn, echter kan ik mij dit niet heel erg voorstellen omdat ik 2/3 keer per week maximaal een half uurtje rij. Soms een 4 de keer stap ik buiten een kwartiertje. Pony staat wel de hele dag buiten en heeft behoorlijk wat energie ik zie haar paar week zeker een aantal keer in volle galop door het land gaan, en dit gaat echt kei en kei hard. Zou het hier mee te maken kunnen hebben? De dierenarts is geweest en heeft een supplement gegeven voor haar gewrichten en wat iets ontstekingsremmend werkt, ik hoop dat dit helpt. Ik heb een foto van een van haar kogels gemaakt op alle vier de benen is het deze gradatie, echter is er soms ook zo goed als niets.