onregelmatig? netjes lopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:23

poes schreef:
Ik denk wel dat ze het oprecht goed bedoelt maar zeer onwetend is op vlak van paarden.


klopt, en ik ben blij dat ik deze keer er wel iets aan kan doen omdat iemand me het zegt!

vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:24

[quote="poes"]TS schrijft op bokt dat de blessure dateert van augustus 2008. Eerste diagnose is een gebroken spronggewricht zonder kans op volledig herstel. Derde DA zegt scheur in minuscus, eveneens onherroepelijk kapot.

quote]

Niks gebroken! Waar lees je dit? Dit is helaas niet de juiste informatie...

vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:27

hwn schreef:
Vind het ook niet erg netjes om in je openingspost je voor te doen als onwetende eigenaar die denkt een correct paard te hebben, terwijl je jaren geleden al aangaf dat ie nooit meer correct zal lopen. Je hebt hiermee heel wat mensen om de tuin geleid.


Ik wilde niemand om de tuin leiden. Ik wou graag met een schone lei beginnen qua diagnose omdat de DA hem genezen heeft verklaard.
Het is bij mij hoegenaamd niet opgekomen verder niet meer te vertellen.
Maar als ik dat al had verteld dan hadden idd veel reacties geweest van 'toen al....'
En dat wilde ik net vermijden...

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:28

Oh jeetje. Ik word echt enorm verdrietig als ik al je andere filmpjes bekijk. Je paard loopt op al je filmpjes verschrikkelijk slecht, wat een vreselijk vreselijk lief dier dat hij altijd voor je is blijven werken. Hij verdient dit echt niet.
Ik vind het schandalig dat je al jarenlang denkt dat dit paard in orde is en dat je dit paard gewoon kunt berijden. Echt, arm dier.

vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:29

[quote="alice0cullen"]Vind het persoonlijk ook noemenswaardig dat ze op een van de filmpjes in een groepsles rijd en hier er dus blijkbaar ook niks van gezegd wordt.

quote]

En dus dat bedoel ik met, niemand heeft me het ooit gezegd! Hoe kan ik het dan verder weten?

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:34

Maar het is jouw verantwoordelijkheid dat als je een paard hebt dat al blessures gehad heeft, dat je zorgt dat er wel mensen mee kijken als je zelf die kennis niet hebt...je verschuilt je achter onwetendheid...maar je had niet onwetend hoeven te zijn. Als jij paarden aan huis zet en denkt het allemaal wel zelf te kunnen...ben je verantwoordelijk. Die verantwoordelijkheid heb je niet genomen en dat is je zeer kwalijk te nemen. Je wist dat je paard sowieso een verleden met blessures had...dan ben je extra extra waakzaam als je van een dier houd...dus houd die krokodilletranen maar voor je....je hebt gewoon alleen gezien wat je wil zien en je paard is de dupe

vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:36

En de reacties blijven komen... dat ik een onmens ben, niet lief, vreselijk mens, geen paard waardig, dierenmishandeling....
Heel gemakkelijk achter jullie computertje mensen wat afbreken. Hier stopt het topic dan ook voor mij.

En dan gaat het er niet om dat ik niet met de commentaren kan omgaan, want jullie hebben allemaal gelijk dat er iets aan hem moet gebeuren. En dat ben ik van plan.
Eerste werk als we thuiskomen laat ik hem binnenstebuiten keren en kijken wat het allemaal is.
Ik laat het hier niet bij!
Ik hoop echt dat jullie me geloven dat ik er dan ook echt iets aan ga doen!
Maar het is het me wel te veel als jullie me een dierenmishandelaar noemen!!
Ook dit verdien ik niet! Want ik heb steeds het beste met mijn paardje voor.
En dat zal ook altijd zo blijven.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:38

Juist bij een paard die zo ernstig kreupel is geweest ga je toch bij het minste geringste naar de DA of iig iemand met verstand van paarden?

Hier is echt geen excuus voor hoor TS. Dit paard is niet genezen, nooit niet en jij rijdt dus al jarenlang op een paard dat stuk is. Ik schrik echt van de oude filmpjes, arm dier.

Ben iig blij om te lezen dat je er een DA bij wilt halen. Volg alsjeblieft de adviezen hier en ga direct naar een kliniek. En dan met het doel of het paard nog pijnvrij kan grasmaaien, rijden lijkt me geen optie meer.

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:40

Mn mond valt op mn knieen... ik ben geschokt dat zoiets als dit bestaat... Dit is dus al bijna 10? Jaar bekend. Dit kun je geen onwetendheid noemen, ook al ben je nog zo dom. Dit valtin mijn boekje onder dierenkwelling. Het enige wat je voor het dier nog kan doen is laten hemelen. Diep diep triest dit. Arm dier.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:40

Oh, ik weet niet wat ik lees :#

Wat een verschrikking dit en wat ontzettend erg en in en in triest voor dit paard ..
Ik snap hier helemaal niets van..
Hoe kan je dit zolang hebben toegelaten , en niets gezien, gemerkt of gevoeld hebben ..

Snel die vakantie doormaken en nog sneller de veearts laten komen voor dit paard !
Dit kan echt niet TS

Wees -zoals je zegt - je paard zijn beste vriend , zoals hij -onbegrijpelijk genoeg -ook de jouwe is , en ga als de sodemieter hulp halen voor je " beste vriend " en wees nou eens eerlijk tegenover hem.. echt dit mag en kan je hem niet aandoen ..

Ben verder heel benieuwd of je het vervolg en verloop nog hier gaat delen .. ( denk het haast eigenlijk niet )

Maargoed ... lief paard .. ik wens jou alle goeds en hoop echt nu dat je snel geholpen word Y;(

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:43

Realiseer je nu eens TS dat dit niet goed kan komen! Ook al haal je er 10 veesrtsen bij.
Als ik de filmpjes zie geloof ik het verhaal van een kapotte meniscus direct.Dat gaat nooit goed komen want kraakbeen heelt niet. Maar er is meer aan de hand. Je paard loopt inmiddels op 3 benen kreupel. In vredesnaam verlos t arme dier uit zn lijden. Dat je uberhaupt op het idee komt om op dit dier te gaan rijden maakt me zo boos dat het maar goed is dat ik achter mn compu zit....
Laatst bijgewerkt door Babootje op 08-07-17 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:45

Je zegt in je openingspost dat je eerlijkheid waardeert....maar je bent zelf niet eerlijk geweest. Niet in je informatie in de openingspost naar ons toe.... en al helemaal niet naar je paard toe.

Nou zijn we eerlijk op basis van de blootgelegde feiten...en weg ben je....en dan denk je dat we moeten geloven dat je het beste met je paardje voor hebt. Wat denk je...we zijn geen kleuters.

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:54

vickyP schreef:
En dus dat bedoel ik met, niemand heeft me het ooit gezegd! Hoe kan ik het dan verder weten?


Ts, de rest van de wereld ia niet verantwoordelijk voor jouw paard. Jij bent dat wel. Bij het hebben van een paard hoort ook het hebben van kennis van paarden.
Volgens mij vroeg ik het je al eerder, maar als jij naar al je filmpjes kijkt, wat zie jij dan? Zie jij dan een soepel, vlot, alert paard? Een paard dat goed en graag beweegt? Je kunt mij niet wijs maken dat je dat allemaal ziet namelijk. Hij is zo duidelijk heel slecht dag je dat niet niet kunt zien als je naar de filmpjes kijkt.

vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:59

oji schreef:
Nou zijn we eerlijk op basis van de blootgelegde feiten...en weg ben je....en dan denk je dat we moeten geloven dat je het beste met je paardje voor hebt. Wat denk je...we zijn geen kleuters.


Ik ben niet weg, ik lees alles mee, maar ik ga me niet meer verantwoorden in berichten of reacties Daar ben ik klaar mee
Jullie hebben stuk voor stuk gelijk.
Ik ben echt een onmens, een verschrikkelijke dierenmishandelaar...
Maar dan is het echt uit onwetendheid geweest want dit heb ik nooit willen doen
Nogmaals, hij zal binnenstebuiten worden gekeerd en kijken waar het probleem zit

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:01

Ik denk dat TS nu wel weet dat het niet goed is! Het had erger geweest als ze een rij filmpje had geplaatst met "kijk eens hoe fijn mijn paard loopt" En tegen alle adviezen in vol zou houden dat er iets mis is!

Ze is zich er nu van bewust en gaat actie ondernemen het paard wordt al niet meer gereden! Ik geloof oprecht dat de ts er zich niet van bewust was Anders zet je je verhaal niet op bokt! Helaas zijn er meer ruiters eigenaren die het niet door hebben als hun paard niet goed is! Daarom is het zo belangrijk je je met goede mensen te omringen Goede Da en goede instructie die niet alleen denkt elke week zijn geld te innen maar je oprecht wilt helpen

Ik snap dat je helemaal klaar bent met het topic nu Maar ben wel heel benieuwd naar het verder verloop Succes met je paard

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:03

Als je de geplaatste berichten op bokt van TS terug leest ( 14 pagina's) dan is het wel heel duidelijk dat de TS er al die tijd weet van heeft /had ..

Elke keer als ze erop gewezen word dat Cooper niet goed loopt dan weerlegd ze dat door te zeggen dat het haar paard is en weet dat hij niet goed loopt , maar dat hij geen pijn of ongemak heeft omdat hij in de wei en aan de longe nig gek kan doen .. en een paard wat zo doet heeft geen pijn zegt ze ..
Ook is het haar paard en weet ze prima wat ze doet ( zegt ze )

Ik ben er serieus verdrietig van

TS .. wees verder niet zo naïef en help Cooper !
En hou ons aub op de hoogte
Laatst bijgewerkt door N4N4 op 08-07-17 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:03

Onwetendheid is een keuze. De keuze maken jaren onwetend te blijven met een dier met fysieke klachten (en dat wist je) is geen keuze die genomen is in het belang van het dier. Dus heb je al die jaren NIET het beste met het dier voorgehad. Daar kun je lang over praten daar kun je kort over praten...maar voor mij valt dat niet goed te praten.

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:08

Sorry Vicky maar dat geloof ik echt niet.je WIL het niet weten, maar dat is wat anders

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:12

dresjoepie schreef:
Ik denk dat TS nu wel weet dat het niet goed is! Het had erger geweest als ze een rij filmpje had geplaatst met "kijk eens hoe fijn mijn paard loopt" En tegen alle adviezen in vol zou houden dat er iets mis is!

Ze is zich er nu van bewust en gaat actie ondernemen het paard wordt al niet meer gereden! Ik geloof oprecht dat de ts er zich niet van bewust was Anders zet je je verhaal niet op bokt! Helaas zijn er meer ruiters eigenaren die het niet door hebben als hun paard niet goed is! Daarom is het zo belangrijk je je met goede mensen te omringen Goede Da en goede instructie die niet alleen denkt elke week zijn geld te innen maar je oprecht wilt helpen

Ik snap dat je helemaal klaar bent met het topic nu Maar ben wel heel benieuwd naar het verder verloop Succes met je paard


Misschien moet je haar andere topics even terug lezen, dresjoepie. Het paard lioopt al 9 jaar met een kapotte knie. Ze weet dus al wat er aan de hand is maar blijft er maar op rijden...Bokt valt niet onterecht over haar heen nu.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:16

vickyP schreef:
poes schreef:
De blessure is je meer dan bekend. 6 jaar rijden op een duidelijk kreupel paard. Arm dier en ik stel mijn mening ernstig bij.
Je schrijft letterlijk zelf dat het nooit meer goed komt. Ga asjeblieft niet meer met hem rijden. Je doet hem pijn.


Die blessure was inmiddels achterhaald en behandeld. Daarover nooit een topic gemaakt want ik ben jaaaaren niet meer op bokt geweest. Als je goed leest mocht ik hem toen niet te veel forceren en weinig rijden, wat ik ook altijd heb gedaan. Hier is toen ook aan gewerkt geweest. Maar tja... dat zal nu niemand meer lezen...
neen, ik krijg nu commentaar dat ik dierenmishandeling bezig ben terwijl ik nu echt (nogmaals) iets aan wil doen.
Misschien eerst even allemaal afwachten wat er uit het onderzoek komt??
Ik hou jullie graag op de hoogte.
Overigens heb ik (toen, bij dat andere probleem) les gehad en gekregen en toen heeft mijn lesgever nooooit aangewezen dat hij kreupel liep. Dus NU pas zegt er mij iemand dat het niet goed gaat!
Dus spring ik meteen op de kar om dit op te lossen.
Ik heb idd niets van de vorige complicatie gezegd om dus met een schone lei uit te zoeken of te kijken wat er deze keer uit komt. Om dus van 0 te kijken. En omdat de DA hem genezen heeft verklaard toen. Ik heb altijd mogen rijden van hem.
Ik heb die kennis dus verder niet om een DA al dan niet te geloven. Dus als een DA iets zegt geloof ik hem dus wel.
Ik heb in geen enkele vorige reacties iets verkeerd opgepakt, noch betwist en bij uit allerlei dingen 'ja maar...' omdat ik het echt vervelend vind dat ik het deze keer niet heb gezien.
Ik kan mij de laatste reacties zeker voorstellen, maar ik kan jullie verzekeren dat ik nog steeds het beste met mijn paard voor heb en hem in geen enkele plaats wil pijn doen of wat dan ook.
Laat dus die 'dierenmishandeling' reacties maar opzij want dit is niet zo.
Denk er dan verder jullie gedacht over en laat nu de DA verder beslissen wat het al dan niet is of zou kunnen zijn. Dan zie ik graag verder.


Ik begrijp je wel wat betreft de schone lei, maar wat ik me wel af vraag. De DA heeft hem genezen verklaard, liep hij toen wel weer helemaal goed? of kreeg je nog rij-trainings adviezen mee?
Het is jammer dan niemand eerder iets opgemerkt heeft, het lijkt mij een goed idee om hem bij een goede kliniek helemaal binnenste buiten te keren en te kijken wat er daar uit komt.

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:08

Hoi TS, jammer dat mensen zo over je heen vallen - anderzijds kun je dit een beetje verwachten op Bokt (helaas). Jouw verhaal is niet uniek en ik snap ook dat je aan dit soort 'kwalen' kunt wennen. Maar dit is natuurlijk niet in orde en het staat je te prijzen dat je alles deelt en positief blijft. Ik vind niet dat je je paard mishandelt, ik zie wel een paard dat ergens last van heeft en waarschijnlijk steeds meer in een houding gaat lopen die het meest comfortabel is voor hemzelf, maar uiteindelijk de problemen alleen maar groter maakt.
Ik denk ook dat je je paard op de foto moet laten zetten. Binnenstebuiten keren? Ik zou gewoon beginnen bij de achterbenen. Kijken of er wat uitkomt en dan verder. Als er niet al te veel mis is op de foto (wat ik voor je hoop) denk ik dat je met een goede osteopaat en een paar lessen al een heel eind komt. Veel succes!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:10

poes schreef:
vickyP @ [RIJ-ITP] rijden met een trouwkleed, ni makkelijk hoor .. :-))

vickyP @ [ITP] Mijn eerste filmpje van bonter Cooper


vickyP @ [RIJ-ITP] another movie of me and bonte Cooper

De blessure is je meer dan bekend. 6 jaar rijden op een duidelijk kreupel paard. Arm dier en ik stel mijn mening ernstig bij.
Je schrijft letterlijk zelf dat het nooit meer goed komt. Ga asjeblieft niet meer met hem rijden. Je doet hem pijn.

Dat mensen dit hun paard aan kunnen doen had ik niet verwacht.
Op die filmpjes loopt hij dan zelfs nog goed in vergelijk met nu.
Echt om te kosten dat mensen zo om het welzijn van een dier geven :r
Geen enkel smoesje rechtvaardigt dit.

hwn
Berichten: 4701
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:12

vickyP schreef:
Overigens heb ik (toen, bij dat andere probleem) les gehad en gekregen en toen heeft mijn lesgever nooooit aangewezen dat hij kreupel liep. Dus NU pas zegt er mij iemand dat het niet goed gaat!
Dus spring ik meteen op de kar om dit op te lossen.
Ik heb idd niets van de vorige complicatie gezegd om dus met een schone lei uit te zoeken of te kijken wat er deze keer uit komt. Om dus van 0 te kijken. En omdat de DA hem genezen heeft verklaard toen. Ik heb altijd mogen rijden van hem.
Ik heb die kennis dus verder niet om een DA al dan niet te geloven. Dus als een DA iets zegt geloof ik hem dus wel.


Wel, als ik je een goede raad mag geven: ga deze keer op zoek naar een andere DA en later ook andere lesgever, want ik geloof niet dat dit paard de laatste x jaar ooit rad geweest is. Komt helaas wel vaker voor dat je in een groepsles in een manege een kreupel paard ziet meehinken, maar daar trek je dan best je conclusies uit qua kwaliteit van de stal/lesgever.

laura1987

Berichten: 7133
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:19

Ik vind dat je overal netjes op reageert ts.
Ik ben ook blij om te zien dat je niet meer gaat rijden.
Maar heb je echt nooit zelf gezien dat hij met longeren niet loopt zoals hij hoort te lopen?

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:26

Ts.
Hij was genezen verklaard.
Maar zie jij dan ook niet dat hij nog steeds het zelfde loopt op de filmpjes?