PRP/ACP, wel of niet laten doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Floorg18

PRP/ACP, wel of niet laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 10:07

Hoi bokkers,

Mijn paard heeft helaas een forse blessure opgelopen in zijn check ligament. Ik ben daarvoor naar de kliniek geweest en daar hebben ze een echo gemaakt. Nu moet hij 3 maanden boxrust en afstappen, over 3 maanden wordt een nieuwe echo gemaakt. Ze gaven aan dat inspuiten in zijn geval niet kon/effectief was.

Nu heb ik bij een andere kliniek een second opinion aangevraagd. Niet omdat ik twijfel aan de diagnose, maar omdat ik opzoek ben naar manieren waardoor hij sneller/beter zou kunnen genezen. Ik was benieuwd naar de visie van die andere kliniek.

Nu zegt kliniek B dus dat zij er wel wat voor in zien om zijn been in te spuiten mer PRP of ACP. Eventueel met aangepast beslag.

Ik heb (gelukkig) geen ervaring met peesblessures, maar ik vroeg mij dus af of jullie er ervaring mee hebben en waarom je het wel/niet zou doen. Ik ga ook nog met beide klinieken bellen, maar ik wil graag zoveel mogelijk informatie verzamelen.

Dus voor de duidelijkheid, zowel over kliniek A als kliniek B geen enkel slecht woord, alleen ze geven beide een andere behandeling waarin ik graag meer informatie over zou willen of ervaringen over PRP/ACP.

horsezz578

Re: PRP/ACP, wel of niet laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:20

PRP/ACP is vooraal bij weefsel en kraakbeen letsel.
Als het gewoon een blessure is, dan zou ik voor kliniek A gaan.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:26

Ik heb mijn pony voor een checkligament blessure ook met prp laten behandelen. Mijn da zei dat hij daardoor niet sneller zou genezen. Maar dat het herstel beter zou zijn. Vorige maand had hij een andere blessure en ik heb hem onmiddellijk opnieuw met prp laten behandelen

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 18:50

Dankjewel voor jullie antwoorden!
Nele80, is het herstel ook beter gegaan met de prp? of merkte je niet echt verschil?

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:26

Je kan volgens mij kan je niet weten of het ligament beter hersteld is door de behandeling. Misschien was er zonder behandeling hetzelfde resultaat, dat valt niet te testen. Ik weet alleen dat ik het opnieuw zou doen. Waarom? Misschien het idee dat ik er alles aan doe om het herstel zou goed mogelijk te laten verlopen.

Estherbuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:57

Ga is bellen naar Margriet visser. (Moet je even google) Zij hebben mijn ook geholpen met deze peesblesure en nog meer blessures. Hun zijn niet een voorstander van boxrust dus paar keer stappen op een dag.

Wees gerust het komt goed even met rust en tijd

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 11:19