Mok en 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Mok en 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 10:24

Hoi bokkers

Mijn haflinger heeft mok, nog niet heel erg maar toch. Ik smeer het in met zinkzalf maar omdat hij 24/7 op de weide staat waar het gras momenteel nat is gaat die zalf er meteen terug af... dus ja zo gaan we natuurlijk niet ver geraken.
Zijn sokken heb ik er al afgeknipt om het beter te kunnen behandelen, nu dacht ik zelf om wat oude sokken van mij kapot te knippen en die over zn benen te trekken zodat de zalf er goed blijft op zitten. Maar misschien heeft bokt ook wel ideeën?

Groetjes

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:32

Kijk eens naar het voer. Mok is vaak (niet altijd!) een weerstandsprobleem dat zich uit op de huid. Ook kan het een reacties zijn op suikers of granen. Vitamines omhoog kan heel veel schelen :j
Verder voor de zekerheid even een afschraapsel testen of het geen mijten zijn, want dat behandel je heel anders. Mok moet ademen, dus ik zou het zeker niet afsluiten. Verder zou ik kiezen voor een natuurlijke mokzalf met bijvoorbeeld aloë vera en/of teatree. Sudocrème helpt bij sommige paarden ook. Zinkzalf vind ik zelf niet zo geschikt voor mok.