Kies er uit bij Shet, iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Kies er uit bij Shet, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 15:16

hoi!

Heeeeel graag zou ik jullie ervaringen horen mbt ontstoken kiezen/kieswortels en deze laten verwijderen bij Shetlanders.

Mijn pony heeft ontstoken holtes, en op de foto's was te zien dat de een na laatste kies een of 2 ontstoken wortels heeft, heb nu 5 klinieken gebeld met info, maar zo als het er nu naar uitziet, moet ze als ze niet opknapt op tafel, dus gehele narcose, er word dan n gaatje gemaakt in de schedel, en de kies word er dan op die manier uitgestempeld.
Ze krijgt nu sinds woensdag antibiotica, en slijmoplossers, en sinds gister een koordsremmer

Wie oh wie heeft hier ervaring mee bij Shetlanders?

Afbeelding

Afbeelding

superpony

Re: Kies er uit bij Shet, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 00:07

Onze shet had eotrh en in Utrecht zijn de snijtanden eruit gehaald. Dat zou staande gebeuren, maar lukte niet, dus is hij onder narcose gegaan. Hij was toen 17 denk ik.

Hij bleef maar ruiken en proppen, dus toen zag de veearts een hele rotte kies. Die hebben we op stal er laten uittrekken. Hij kreeg sedatie, maar het was erg lastig, dus is nog eens bijgespoten en heeft ook pijnstiller gespoten. Hij kreeg hem erg moeilijk te pakken en had gewoon weinig werk plek.

Eigenlijk zat er een gat die we zouden vullen met humane spullen. Ik wilde opties en hij had dit doorgenomen met een familielid die tandarts is. Ik vond het de moeite waard. De kies was alleen veel slechter. De kies erachter hebben we wel gevuld bij wijze van proef en dat gaat tot nu toe allemaal goed zo. BLijft waarschijnlijk maar korte tijd zitten.

Hij is flink suf geweest daarna, maar toen hij weer goed wakker was en mocht eten, deed hij dat ok goed.

Bij de snijtanden op de kliniek en onder narcose, at hij ook meteen. Wij gingen 's avonds naar bezoekuur en hij was suf, maar at wel wat hooi.

Ik heb hem al 17jr en kon hem spoelen. Is niet nodig, maar als het lukt mocht het wel. Ik kan hem ook nog steeds goed overal aanraken. Ze maken weleens mee dat paarden wat schuw worden bij het hoofd.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 01:34

Hallo
Wat een leuke pony heb je <3
Nee geen ervaring maar ik laat binnenkort ook foto's maken van mijn shet.
Hij stinkt enorm en er komt snot uit 1 neusgat en dat veroorzaakt de stank
Er is mij al wel verteld dat het verwijderen van een kies bij die kleintjes idd niet makkelijk is..
Ik volg even :)
Afbeelding

washushe

Re: Kies er uit bij Shet, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 03:37

Beterschap met je kleine pony. Ik heb het gezien bij een paard die is volledig opgeknapt en heeft verder geen complicaties gehad

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:33