Dikke bulten bij kaak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xRiiannex

Dikke bulten bij kaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 14:49

Weet iemand misschien wat dit kan zijn.
Gisteren had hij op beide kanten van de kaak bulten (je kon het helemaal bewegen en er in knijpen). Zijn temperatuur was toen 37,5

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag waren die bulten verplaats naar binnen (zie zwarte cirkel). Zijn temperatuur is nu 36,5

Afbeelding

Wie weet wat dit kan zijn?

Hij eet en drinkt goed en is nogsteeds zichzelf.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:03

Heeft hij op een korte wei gestaan? Waar hij veel moeite moest doen om het gras af te bijten?

Mijn vorige paard had daar vaak last van, die kreeg altijd vochtophopingen rond zijn kaken, onder zijn oren of zelfs onder zijn kin. De eerste keer dat hij dat had onder zijn oren dacht ik dat het droes was en dat hij zou doodgaan, maar het bleek dus gewoon wat vocht te zijn.

Als het niet pijnlijk is, je kan ze goed bewegen en je paard heeft geen koorts denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Hou het even in de gaten, als hij koorts krijgt moet je wel de DA bellen :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 15:03

Eline91 schreef:
Heeft hij op een korte wei gestaan? Waar hij veel moeite moest doen om het gras af te bijten?

Mijn vorige paard had daar vaak last van, die kreeg altijd vochtophopingen rond zijn kaken, onder zijn oren of zelfs onder zijn kin. De eerste keer dat hij dat had onder zijn oren dacht ik dat het droes was en dat hij zou doodgaan, maar het bleek dus gewoon wat vocht te zijn.

Als het niet pijnlijk is, je kan ze goed bewegen en je paard heeft geen koorts denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Hou het even in de gaten, als hij koorts krijgt moet je wel de DA bellen :)

Hij staat idd op een korte wei!