Blaas steen paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariellek93

Blaas steen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 12:57

Hallo allemaal,

Nadeem, mijn arabier van 7 jaar, had anderhalve week geleden bloed bij zijn urine. Ik heb dit een aantal dagen aangekeken en toen toch de dierenarts gebeld.
Vorige week maandag is de dierenarts geweest, en ze heeft zijn bloed en urine onderzocht. Daaruit bleek dat hij verhoogde rode bloedcellen in zijn urine heeft. Dit kon nog op veel wijzen. Advies van de dierenarts was een week rust en daarna opnieuw urine onderzoeken.

Gister heb ik opnieuw zijn urine opgevangen en gebracht. Dit is nogmaals onderzocht en de rode bloedcellen waardes waren nog hetzelfde.
Dus vandaag kwam de dierenarts opnieuw langs om een scan te maken en op te voelen.

Bij het opvoelen werd er meteen een steen geconstateerd. De dierenarts voelde hem heel duidelijk. Nog een scan gemaakt en heb zelf ook gezien dat er dus een flinke blaassteen zit van iets groter dan een walnoot.
De dierenarts legde uit dat dit weinig voor komt en dat er nog weinig over bekent is. Ook dat dit niet vergruist kan worden net als bij mensen.
De dierenarts belt mij vandaag nog terug met het plan, maar dat het weggehaald moet worden is zeker.

Nadeem laat voor de rest niet veel merken dat hij er last van heeft. Hij schacht wel veel uit en plast wat vaker, en er zit nu na de week rust weinig tot geen bloed meer in zijn urine. Hij is alleen wat meer kroelerig, dat is het enige wat ik anders vind aan zijn gedrag nu.

Zijn er hier mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt met hun paard? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Mariellek93

Re: Blaas steen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 10:10

Niemand?

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:15

Kim heeft dit volgens mij meegemaakt met haar paard. www.kimtelgen.nl is haar side

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:42

Voer je zemelen?

Mariellek93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 12:04

Zammie schreef:
Voer je zemelen?

Nee hij staat 24/7 op de wei, dus alleen gras

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:24