Paard heeft bulten die niet weg gaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarritdeG

Paard heeft bulten die niet weg gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:50

Afbeelding

Afbeelding

Hoi allemaal!

Hopelijk kan iemand mij hier een beetje helpen. Mijn paard heeft al zo'n 3 weken last van bulten. Dierenarts is er al bij geweest, allergie maar voor wat? Paard staat al heel lang in dezelfde wei. Krijgt geen ander voedsel. Bulten zijn erger bij warm weer. Overigens krijgt hij geen meer bulten. Alleen lijken de bulten die hij heeft maar niet weg te willen gaan. Na een injectie van de da tegen allergie werd het wel minder maar vandaag waren zijn bulten weer wat dikker. De bulten waren eerst groot en zacht. Nu zijn ze kleiner en komt er een korstje in het midden, deze korstjes gaan heel diep in de huid. Hij heeft ook jeuk. Ik heb hem nu met een rambo eczeemdeken op staan en buiten dat hij niet meer bulten krijgt lijkt het niet echt te verbeteren...

dieseltje

Re: Paard heeft bulten die niet weg gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:53

allergie op bepaalde pollen die er nu zijn? Insectenbeten? Allergie op bepaald insect?

Heb je hem al lekker gewassen met betadine of iets dergelijks?

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:54

Ja ik was hem nu met betadine omdat de bulten nu ook allemaal kortsjes krijgen. Maar hierdoor gaan ze niet weg...

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:55

Deppen met azijn?

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:56

Overigens is hij wel fit en energiek. Hij komt niet ziek over, lijkt naast de jeuk af en toe weinig last te hebben.

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:56

Yadano78 schreef:
Deppen met azijn?

Waar helpt azijn tegen?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:58

Heeft ie cortisone injectie gehad? Ooit een merrie gehad met hetzelfde, maar over haar hele lijf. Na één prik was het in een paar uur over.

Kan allergie op bepaald gras zijn, maar ook dazen allergie (die dazen allergie kan je trouwens laten testen via het bloed, gras lijkt me moeilijker aangezien je niet al je grassoorten kent vermoed ik).

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:59

hwn schreef:
Heeft ie cortisone injectie gehad? Ooit een merrie gehad met hetzelfde, maar over haar hele lijf. Na één prik was het in een paar uur over.

Kan allergie op bepaald gras zijn, maar ook dazen allergie (die dazen allergie kan je trouwens laten testen via het bloed, gras lijkt me moeilijker aangezien je niet al je grassoorten kent vermoed ik).

Ja heeft hij gehad zo'n injectie en ik kan niet zeggen dat het toen helemaal is weg getrokken, het werd wel wat minder. De bulten werden toen wat kleiner en harder maar zijn niet weg gegaan.

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:00

Azijn helpt nog wel eens tegen steken van beestjes, gebruik het ook bij mijn pony voor de bulten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:11

Wij hebben het van de winter gehad, over het hele lijf onverklaarbare bulten. Wij hebben een paar keer gewassen met speciale shampoo gekocht via DA, en toen was het over. Wat het is geweest weten we nog steeds niet. De shampoo staat op stal, kan morgen als ik er aan denk wel eens kijken wat voor shampoo het was, iets op natuurlijke basis volgens mij.

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 21:14

SusanH schreef:
Wij hebben het van de winter gehad, over het hele lijf onverklaarbare bulten. Wij hebben een paar keer gewassen met speciale shampoo gekocht via DA, en toen was het over. Wat het is geweest weten we nog steeds niet. De shampoo staat op stal, kan morgen als ik er aan denk wel eens kijken wat voor shampoo het was, iets op natuurlijke basis volgens mij.

Heel graag! Misschien kan ik het dan ook proberen. :)

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:45

Ik volg even. Benieuwd naar de shampoo

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 11:14

Verder niemand?

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:30

Mijn paard heeft ook dat soort bulten met een korstje diep naar binnen. Dat komt van een bepaald type insect. Deze bulten blijven erg lang zitten en kunnen erg groot worden. Toevallig was ik laatst met hem aan het wandelen en begon ie ineens te flippen en als een gek onder zijn buik te trappen. Zat een donkerrood beest te steken en de volgende dag had ie dus zo'n bult. Nu heeft er denk ik 1 in zijn oksel gezeten want daar heeft ie nu ook meerdere bulten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:27

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:29

Ohh dat heeft die van mij ook, maar op de plek waar ze staat zijn belachelijk veel muggen. Ik ga er vanuit dat het muggenbulten zijn. Het lijkt niet of ze er last van heeft, hooguit een beetje jeuk. (ze zijn volgens mij wel ietsjes kleiner dan de bulten op jouw paard, maar dat kan ik niet goed inschatten)

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 15:35

Dankjulliewel allemaal, de bulten zijn nu ook kleiner geworden dan op de foto en harder. Ik ga er voor alsnog ook vanuit dat het insectenbulten zijn, vandaar ook de deken... Echter had hij al deze bulten af voor ik de deken op het gedaan. De da wist mij ook te vertellen dat het weken kan duren voordat de bulten weer weg zijn... :(

__Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:43

Mijn paard heeft precies hetzelfde! Ook met die rare korstjes die diep de huid in gaan. Inmiddels ben ik er al een jaar mee bezig en nog steeds geen oplossing. Dierenarts dacht eerst voedselallergie, dus weken lang alleen op kuil, maar geen verbetering. Ze staat ook onder een eczeemdeken zodat ze zichzelf niet helemaal kapot bijt. Ook ben ik aan het detoxen met kruiden en heb ik Feral Shampoo en lotion. Dit lijkt ook allemaal niet te helpen. Wat raar is dat het voornamelijk aan de linkerkant zit en er in vlagen meer bulten bijkomen. Ook in de winter toen er geen insecten waren. Oplossing heb ik nog niet maar ik volg!

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:46

Zouden het geen eiwitbultjes kunnen zijn?

Terrydr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:04

Het lijkt op een allergische reactie van dazen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:47

Wij hadden dit ook een tijde. Conclusie van de dierenarts na een biopt te hebben genomen was een speciaal soort schimmel.
2x dure injecties gehad en al onze spullen goed gewassen

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 08:38

Solica schreef:
Zouden het geen eiwitbultjes kunnen zijn?

Jeuken eiwitbulten ook? En hebben die ook een korst die diep in de huidlaag gaat? Paardje staat al heel lang in dezelfde wei met weinig gras, krijgt verder ook geen krachtvoer dus dan zou ik ook niet weten waar de eiwitten vandaan zouden moeten komen...

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 08:40

__Suus__ schreef:
Mijn paard heeft precies hetzelfde! Ook met die rare korstjes die diep de huid in gaan. Inmiddels ben ik er al een jaar mee bezig en nog steeds geen oplossing. Dierenarts dacht eerst voedselallergie, dus weken lang alleen op kuil, maar geen verbetering. Ze staat ook onder een eczeemdeken zodat ze zichzelf niet helemaal kapot bijt. Ook ben ik aan het detoxen met kruiden en heb ik Feral Shampoo en lotion. Dit lijkt ook allemaal niet te helpen. Wat raar is dat het voornamelijk aan de linkerkant zit en er in vlagen meer bulten bijkomen. Ook in de winter toen er geen insecten waren. Oplossing heb ik nog niet maar ik volg!

Hier lijkt het erger te worden met warm weer, bij jullie ook? Mijn paardje heeft ook meer bulten op links dan op rechts. Vooral op links bij de buik is het erger, de hals is beide kanten even erg.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:41

Hm lijken mij insecten/ dazenbulten..staat ie onder een vliegendeken?

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 08:44

Elisa2 schreef:
Hm lijken mij insecten/ dazenbulten..staat ie onder een vliegendeken?

Eczeemdeken op aanraden van de DA, vliegendekens gaan bij ons ook heel snel kapot en mijn ervaring is ook dat beestjes er doorheen prikken maar misschien had ik dan niet de goeie. Maar ik heb hem pas onder een deken gezet nadat hij deze bulten al had... Volgens mij krijgt hij er nu geen nieuwe bulten meer bij maar de bulten die hij al had trekken niet echt weg.