Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Duhelo schreef:Brandnetel weet ik wel te vinden, maar geen idee waar ik kleefkruid moet gaan zoeken hier in de omstreken. Daarnaast weet ik ook niet wat er mee gebeurd is (voor hetzelfde geld heeft iemand er vergif op gespoten) dus dan kies ik liever veilig en koop het in een zakje.
Volgens jouw visie kan ik in principe de kruiden los gooien in een grote bak en kiezen ze zelf welke en hoeveel ze ervan nodig hebben?
), Ik verkies eerlijk gezegd ook een supplement uit een flesje (zoals de duivelskruidtinctuur). Dergelijk spul is getest en in de juiste verhoudingen. Maar als het met kruiden kan, waarom niet.
Koper schreef:Probeer zo jong mogelijke blaadjes te vinden van planten die nog niet in bloei staan. Die zijn het smakelijkst.
Mijn merrie heeft het moeten leren: die pakte ze eerst overdwars in haar mond. Nadat ik een paar distels voor d'r heb afgesneden en de onderkant van de steel voor haar gezicht hield snapte ze het. Maar zij is een verwende dame, ze blieft alleen distels die ik voor haar snijd. Mijn ruin plukt ze gewoon zelf.
Succes met de netels, ik hoop dat ze ze lusten.