F.R.A. Hoefschoen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsezz578

F.R.A. Hoefschoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 11:01

Ik zit er dus over na te denken om zulke hoefschoenen te kopen.
Heeft iemand ervaring, of iets wat ik echt moet weten? Ze zijn namelijk best prijzig en ik wil wel zeker weten dat het een goede aankoop is!
En moet je er twee of vier kopen? :o

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:03

Ik neem aan dat je de Cavallo hoefschoenen bedoeld. Het is afhankelijk van het soort of je er 2 of 4 moet kopen. De TREK gaat per stuk, de andere modellen gaan per paar.
Ik rijd al jaren met de Cavallo Sport. Voor heb ik 4,5 jaar mee gedaan, achter 3,5 jaar. Toen waren ze wel aan vervanging toe.
Verder doe ik er alles mee. Bos, strand, etc.

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 11:07

HorseTopShop schreef:
Ik neem aan dat je de Cavallo hoefschoenen bedoeld. Het is afhankelijk van het soort of je er 2 of 4 moet kopen. De TREK gaat per stuk, de andere modellen gaan per paar.
Ik rijd al jaren met de Cavallo Sport. Voor heb ik 4,5 jaar mee gedaan, achter 3,5 jaar. Toen waren ze wel aan vervanging toe.
Verder doe ik er alles mee. Bos, strand, etc.

Oke, je kan er dus alles mee doen?
En dan gwn op en af doen in de stal???

HorseTopShop

Re: F.R.A. Hoefschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:07

Je kan er inderdaad alles mee doen.
Ik doe ze om met het opzadelen en af met het afzadelen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:01

Ik verplaats dit topic naar Beweging en hoefverzorging.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:13

Wij hebben de equin fusion, dit zijn onze eerste hoefschoenen, dus vergelijken kunnen we niet, maar als je paard/pony gevoelige zolen heeft zijn hoefschoenen de oplossing. Wij hebben een blije pony voor de wagen lopen door de hoefschoenen.
Onze pony heeft ze allen voor aan.
Het aantrekken was eerst even wennen, maar nu is het zo gebeurt en komt verliezen ook niet meer voor.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:29

Grainey schreef:
Het aantrekken was eerst even wennen, maar nu is het zo gebeurt en komt verliezen ook niet meer voor.

Verliezen hoort bij geen enkel merk te gebeuren. Als dat wel gebeurd zijn ze te groot.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:40

het zijn prima schoenen met een erg goede prijskwaliteit verhouding en makkelijk in gebruik, of ze voor jouw paard geschikt zijn hangt af van de pasvorm en de stand van de hoeven.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:45

Helaas trapte mijn merrie ze af of rond door haar beenstand dus hier van korte duur geweest. Vond het zelf niet fijn rijden, maar was zelf ook meer bezig met of ze ombleven :+. Ik heb er een fitter voor laten komen zodat ik juist maat had. Ik had voor en achter, maat 4 simple en sport (tevens nu ook te koop dus helaas). Achteren bleven ze fijn zitten want daar is geen probleem met beenstand. De sport zijn wel minder hoog qua zool en sleten sneller af dan de simple. Ik gebruikte ze wel bijna dagelijks. Als ik nu zelf ook nog schoenen wil, dan ga ik kijken voor ze met een bandje om de koot, maar dat is natuurlijk in mijn geval wel handig :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:52

Ik ben ook wel benieuwd..Ik heb ze net gekocht,dus geen ervaring behalve dat ze makkelijk aan te trekken zijn en het mooie kwaliteit is

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 08:58

pleiada schreef:
Ik ben ook wel benieuwd..Ik heb ze net gekocht,dus geen ervaring behalve dat ze makkelijk aan te trekken zijn en het mooie kwaliteit is

Zijn ze makkelijk aan te krijgen..? Ik ben bang dat mijn paard nooit zijn hoef in dat ding steekt

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:49

HorseTopShop schreef:
Grainey schreef:

Verliezen hoort bij geen enkel merk te gebeuren. Als dat wel gebeurd zijn ze te groot.

Dat kwam meer door onze voorzichtigheid dat we ze niet zo strak aan durfden te trekken de eerste keer. :o Ze zijn zeker niet te groot en passen precies. Je moet alleen even weten hoe het moet met aantrekken, even het gevoel krijgen van hoe strak, als je dat eenmaal weet (en dat weet je na 2-3 keer wel) dan is het heel simpel. :)
Aantrekken doe we met hoefje optillen en dan eromheen schuiven. Dan neerzetten en de hoefschoen vastmaken. Dat je paard erin stapt zoals jij in een schoen stapt, dat gaat niet gebeuren denk ik. :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:10

horsezz578 schreef:
pleiada schreef:

Zijn ze makkelijk aan te krijgen..? Ik ben bang dat mijn paard nooit zijn hoef in dat ding steekt

Ja ik vind ze heel makkelijk aan te krijgen!Valt echt mee!Je kan er ook wel filmpjes over vinden voor het idee

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:32

horsezz578 schreef:
pleiada schreef:

Heel makkelijk ja :). Gewoon voet optillen en er omheen schuiven. Mijn merrie vond ze zelfs normaler dan springschoenen, daarmee vond ze lopen toch echt even vreemd :+

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 09:31

horsezz578 schreef:
pleiada schreef:

Heel makkelijk ja :). Gewoon voet optillen en er omheen schuiven. Mijn merrie vond ze zelfs normaler dan springschoenen, daarmee vond ze lopen toch echt even vreemd :+[/quote]

Maar niet dat het echt een soort van vervelend is aan het paard?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:27

Mijn merrie liep er net zo makkelijk mee als met ijzers of blootvoets. Ze vond ze achter was raarder, maar droeg ze voornamelijk voor en dat vond ze echt prima. En ze maakt t erg duidelijk als het niet prima is :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:15

Mijn paardje vond het de eerste passen vreemd maar liep er toen zo mee weg..Heb hem toen ook even met hem moeten lopen..Ik heb er al mee gereden en het ging super :j

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:28

Ik gebruik ong 7 a 8 jaar de cavallo boots. Eerst de simple boot, die vond ik een beetje lomp, nu de cavallo trek, en dan de slim sole. Deze is iets smaller. Ik vind ze makkelijk aan te doen, en we crossen overal overheen. Ben er nog nooit een verloren en ook niet gedraaid. Ik doe er ong 1 jaar/15 maanden mee, ik rij ong 3x per week maar draaf veel over het asfalt. Nu moet ik helaas mn paardje laten beslaan vanwege erg gevoelige zolen :(

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:55

Waarom heeft ze ineens erg gevoelige zolen? Ik heb eerst de Simple boots gehad, maar die zijn erg lomp en hij tikte zichzelf aan omdat hij niet snel genoeg kon afwikkelen met de voorvoeten. De teen van die schoen is vrij rond. Nu gebruik ik de scootboots en dat bevalt uitstekend.

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:47

Ze heeft een erg dunnen hoefwand en deze brokkelt erg af. Ik vermoed dat dit de reden is dat ze erg gevoelig loopt, anders zou ik het niet weten. Eerst dacht ik dat ze bevangen was, en handelde daar ook naar, maar na 6 weken kwam ik erachter dat dit het niet was. We zullen zien :-)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:37

monnette1, er zijn van Cavallo gel inlegzolen te koop. Dit scheelt aanzienlijk.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:41

monnette1 schreef:
Ze heeft een erg dunnen hoefwand en deze brokkelt erg af. Ik vermoed dat dit de reden is dat ze erg gevoelig loopt, anders zou ik het niet weten. Eerst dacht ik dat ze bevangen was, en handelde daar ook naar, maar na 6 weken kwam ik erachter dat dit het niet was. We zullen zien :-)

Dunne hoefwand ga je niet oplossen met ijzers. Daar wordt het alleen maar slechter van als er ook nog gaten in komen. Meestal zijn (afwisselend) gevoelige hoeven het gevolg van overdag/'s nachts niet op harde ondergrond lopen, nat weer, gevoeligheid voor gras en dat soort dingen.
Waar ik sta is veel verharding, steentjespaden, en weinig mooie zandpaden. Soms kan mijn paard prima zonder, soms alleen met schoenen voor (ik neem ze wel mee als hij op blote voeten naar buiten gaat) en in de winter als de hoeven wat minder hard groeien loopt hij vierkant op schoenen.

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 09:38

monnette1 schreef:
Ik gebruik ong 7 a 8 jaar de cavallo boots. Eerst de simple boot, die vond ik een beetje lomp, nu de cavallo trek, en dan de slim sole. Deze is iets smaller. Ik vind ze makkelijk aan te doen, en we crossen overal overheen. Ben er nog nooit een verloren en ook niet gedraaid. Ik doe er ong 1 jaar/15 maanden mee, ik rij ong 3x per week maar draaf veel over het asfalt. Nu moet ik helaas mn paardje laten beslaan vanwege erg gevoelige zolen :(

Komt dat door de hoefschoenen??

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:09

horsezz578 schreef:
monnette1 schreef:

Komt dat door de hoefschoenen??

Nee hoor, zeker niet!
Mijn haflinger heeft altijd al minder goede voorhoeven gehad, een dunne hoefwand en de laatste 2 maanden brokkelen ze gewoon heel erg af, ik denk door de droogte. Ik ben altijd super blij geweest met de hoefschoenen. Volgens mij heeft dit meer met genen te maken dan met de omstandigheden of hoefschoenen. En als van de winter de hoeven minder afbrokkelen omdat de grond natter is ( dat hoop ik althans) dan ga ik gewoon weer terug op de hoefschoenen. Omdat ik veel op asfalt rijd, en daar ook veel op draaf, vind ik de schoenen gewoon prettiger dan ijzers. Maar nu heeft ze de afgelopen 2 maanden toch 2x anderhalve week zo pijnlijk gelopen, vooral gewoon op de paddock, dus zonder hoefschoenen, dat ik dit gewoon nu niet wil voor haar.