Mijn oudje wordt vandaag 27 jaar!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

llora

Mijn oudje wordt vandaag 27 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 20:42

Vandaag wordt mijn lieve merrie 27jaar. Ik kreeg haar als zesjarig groen paardje. Allebei onervaren hebben we veel ups en downs gehad. Maar uiteindelijk werden we beter en onafscheidelijk.

Lotje staat al van haar 19 jaar op pre pensioen wegens peesklap aan beide achterbenen. Daar herstelde ze na een jaar revalideren goed van. Maar de volledige oude werden we niet meer en gingen meer wandelen.

Bijna vier jaar geleden begonnen we stilaan te sukkelen. Na regelmatig dierenarts bezoeken weten we de mankementen aan de ouderdom. Tot twee jaar geleden. Dan gingen we echt slecht.mager, futloos, apathisch en de ene slokdarm verstopping na de andere. We werden niet beter ondanks wekelijks dierenarts bezoeken.
Toen een tweede advies van een andere Da gevraagd. Uitslag van die onderzoeken Cushing!

Vlak voor de uitslag Cushing
[url]
Afbeelding
[/url]

Mijn wereld zakte in maar we gingen met volle moed er tegen aan. Na drie maanden elke dag een halve pil zagen we er zo goed uit. Terug energie en mooi op gewicht.

Na een maand medicatie
[url]
Afbeelding
[/url]

Na drie maand medicatie
[url]
Afbeelding
[/url]

Tot we terug bloed lieten trekken. Waardes waren nog steeds te hoog en we gingen op drie vierde pil. Toen ging ze echt terug achteruit. Mager en terug futloos en de herfst begon.
Na een maand en een half terug bloed laten trekken. de waardes waren nog steeds iets te hoog dus op een volledige pil. En toen ging het na een paar weken van kwaad naar erger. Nog magerder en ze wilde totaal niet meer eten en als ze at kreeg ze slokdarm verstoppingen.

[url]
Afbeelding
[/url]

toen moest ik die moeilijke beslissing nemen. Maar eerst wilde ik nog iets proberen. Terug naar een halve pil waar ze het zo goed op deed. En wonder boven wonder knapte ze echt terug goed op. Terug vol leven en eetlust en goed op gewicht. Ik was zo blij dat ik ze terug op een halve pil heb gezet.

[url]
Afbeelding
[/url]

En daar doet ze het nog steeds goed op. Ondertussen hebben we wel nog een onkwaaraardige tumor op de schildklier gekregen maar hier hebben we niet veel last van zolang ze geen teveel jodium bijkrijgt.
Ze doet het zo goed dat ze vandaag 27 jaar wordt en wat betekent dat Cushing niet het einde hoeft te zijn.
Wel houd het in dat je consequet mediactie geeft en haar voer volledig aanpast. Zo blij met mijn lieve knolletje. Al 21 jaar een duo. Old but gold

nikysa90

Re: Mijn oudje wordt vandaag 27 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:46

wauw, die laatste foto! wat ziet ze er goed uit. Heel liefdevol hoe je steeds in de 'wij' vorm over haar praat. Zegt heel wat over jullie band! Hopelijk is jullie nog wat jaartjes gegund!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:47

Wat een verschil, heb dat wel eens vaker gehoord dat een hoge dosering juist problemen kan geven.
*\o/* Proficiat ze ziet er nu top uit, lekker genieten!!!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:48

Mooi verhaal en wat ziet ze er goed uit! Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:50

Wat ziet die er goed uit op de laatste foto! Fijne verjaardag en dat er nog maar veel mogen volgen :)

_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:51

Ziet er goed uit, je oudje +:)+

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 21:38

Ze doet het echt super goed. En na 21 jaar hebben we echt wel en super band opgebouwd met ups en downs. De eerste jaren waren we in de bak meer een ongeleid projectiel maar met de jaren zijn we echt naar elkaar gegroeid en waren we eindelijk een team. Zij is mijn maatje, mijn alles.

Van de hoge dosering heb ik ook al meer gehoord. Dus liever een happy paard met eetlust en een iets te hoge waarde dan een paard met perfecte waardes maar dood ellendig.

We genieten van elke dag dat we hebben en genieten vooral van elkaar.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:02

Bijzonder zeg! Hopelijk nog veel fijne jaren!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:16

zo zie je maar weer dat het de moeite waard is om uit te proberen wat de ideale dosering is, ons oudje zat ook op 1 pil, viel terug, toen 1,5 pil, zag toen sterretjes en nu afgebouwd naar 0,25 pil en he dat gaat ineens wel beter

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 08:56

Arabesk schreef:
zo zie je maar weer dat het de moeite waard is om uit te proberen wat de ideale dosering is, ons oudje zat ook op 1 pil, viel terug, toen 1,5 pil, zag toen sterretjes en nu afgebouwd naar 0,25 pil en he dat gaat ineens wel beter

Had mijn merrie ook. En heb toen met enkele Bökkers zware discussie gehad dat het niet verantwoord was om de dosis terug zo laag te zetten. Want een paard moest volgens de andere een volledig pil krijgen. Maar ja als je paard het er niet goed op doet houd het ook op. Zeker als je dan op een punt komt dat je toch de beslissing moet nemen om ze te laten inslapen. Zo blij dat ik toen toch op eigen houtje en ondanks het afraden van de Da toch verlaagd heb. Ze doet het er zo goed op. Je zag ze zo opleven.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 22:14

Haal ik er der straks mijn oudje van de wei stond ze vol met boebels en ogen helemaal opgezwolen. Da gebeld en die was er een uurtje later. Bleek dat ze een felle allergische reactie had van een insectenbeet. Zelfs haar mond en tong was opgezwollen. De ene kant van haar lichaam was meer opgezwollen en had veel meer boebels.en aan die kant ook een grote harde boebel. Verschoot mij echt een bult.staat ze ook eens een dag zonder kap of masker pfff

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze heeft een cortisone spuit gekregen en ben net even terug gaan kijken en haar ogen staan al minder gezwollen. Dus dat ziet er akl terug wat beter uit

Afbeelding

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:22

Zo dat is een heftige reactie. Nooit zo erg gezien. Arm ding, hoop dat ze snel weer de oude is.
En hoewel te laat, nog van harte gefeliciteerd met de 27e verjaardag.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 22:32

Dank je. Er juist was de zwelling aan de ogen en mond en tong al veel minder door de spuit en stonden de boebels minder hard. Hopelijk morgen nog beter. Want ze heeft nu last van enorme jeuk

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:44

Jeuk is zo vervelend. Heb zelf allergieen en ooit door iets ook zo een uitslag gehad. Fijn dat de spuit al verlichting geeft.