Hoi hoi allemaal, Mijn paardje Estime heeft heel fel last van de vliegen! Hij staat echt vol beten. En het is heel moeilijk om oplossingen te vinden! Ik heb al geprobeerd: knoflook gekookt en dan op hem gesmeerd. Met azijn, witte azijn en appelazijn, verschillende spray's waaronder z-itch, tri tec, equilyptus, lavendel olie, citronella olie, tea tree, eucalyptus olie, munt olie en nog een paar van die meer. Maar niks ervan helpt!! En aangezien ik in het zonovergoten Spanje woon moet ik ook opletten met wat ik op hem smeer aangezien veel spul uitbijt in de zon. Hij loopt nu na lang ernaar te hebben gezocht met een vliegenmasker met klittenband rond en dat helpt wel heel goed voor zijn ogen + oren. Maar zijn borstkas staat vol vliegenbeten. Een vliegendeken opleggen is ook niet zomaar een optie aangezien het hier gemakkelijk tussen de 30 a 40 graden is. Hij staat van 8 uur s'morgens tot 10 uur s'avonds buiten nu het zo lang licht blijft.
Weet iemand het wondermiddel tegen vliegen? Laat het me dan zeker weten! Bedankt al Ellen & Estime.
mystery1980
Geplaatst: 12-06-17 10:08
hertshoornolie al geprobeerd?
Majabeestje
Geplaatst: 12-06-17 10:17
Vliegendekens zijn dun.. ik zou dat toch overwegen. Heeft je paard een schaduwplek?
Vliegendeken met UV wering. Ik hou van de super lite flysheet van premier equine, stevig maar erg licht waar de lucht zo door kan waaien
Art_Ificious
Geplaatst: 13-06-17 11:59
Hier ook een paardje dat vol bulten staat door de steken. Dit kan een allergische reactie zijn op het speeksel van de insecten.
Zo stond hij erbij
Inmiddels een eczeem deken gehad, dit hielp en zelfs toen het hier 32 graden was bleef hij droog onder de deken. Alleen waar het deken NIET zat zag je zweetplekken. Maar hals, borst, rug en buik bleven dus droog.
Echter is het deken te klein en moet ik een nieuw kopen nog. Dus staat hij voorlopig zonder met... idd weer bulten.
Mocht je het bestellen....lees even de gebruiksaanwijzing op de fles ivm hoe vaak insprayen. Sommige bestanddelen gaan nl deels ook in de bloedbaan zitten. Ik heb hier erg goede ervaringen met de Endure.
Ik zou de tijd dat hij buiten staat ook inkorten. Het meeste vlieggespuis vliegt de uren rond zonsopgang en zonsondergang.
Hertshoorn olie bijt uit dus das geen optie jammer genoeg! En ik had gehoord dat knoflook slecht is voor hun lever en dat ze er bloedarmoede van kunne krijgen. maar dan moet ik idd eens gaan kijken voor een vliegendeken tis alleen hij heeft vooral problemen met de vliegen op zijn weke delen en zijn buik beschermt een vliegendeken daar ook? endure vliegenspray heb ik ook al geprobeerd maar helpt helaas hier niet. ik ben nu met neem oil aan het proberen.