Artrose?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Grietje34

Artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 21:50

Heb een paardje hier twee weken op proef.
Nu heeft ze (eigenaar ziet het zogenaamd niet) dikke voor knie. Twee bulten en links voor iets vergroeid kraakbeen.
Ze loopt bij ons thuis gevoeliger omdat we harde ondergrond hebben. Daar zachte bak was moeilijk te beoordelen.. Gaf haar geval van de twijfel. Aangezien ze best leuk paard is. Maar nu loopt ze echt gevoelig. Het knapt en kraakt ook...maakt echt geluid.
Laat de d.a. er nog zijn mening erover geven. Eigenaar zegt nu dat dat overbodig is. Pfff. Maar heb twee weken de tijd om te beslissen.. Wel kopen niet kopen...
Geef je ongezouten meni g. Uiteraard had ik haar klinisch moeten katen keuren. Maar klinisch rapport van twee jaar geleden was ok. Eigenaar zegt dus overbodig..

Goof

Re: Artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:00

Niet doen. Dit paard is duidelijk al kapot en het feit dat de eigenaar niet wil dat je een dierenarts laat keuren geeft aan dat hij weet dat het paard niet goed genoeg meer is om te verkopen.
Jammer, maar zoek iets gezonds.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 06:53

Een klinisch rapport zegt iets over de toestand van de dag, op het moment van keuren dus.
Een rapport van 2 weken geleden is in feite al niet meer 'geldig' laat staan een rapport van 2 jaar geleden. Deze eigenaar probeert je te beduvelen - of hij is héél erg dom.
In beide gevallen: niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:22

eigenaar probeert je gewoon te overrulen. Als je t zeker wil weten, zet hem dan op de foto. Maar ik zou m gewoon terugbrengen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:31

Ik zou hem eigenlijk terug brengen zonder te laten keuren. Keuren is weg gegooid geld, je weet al dat het dier niet goed is. Houd je geld in je zak.

Catcherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:59

Ik zou het inderdaad niet doen.. Zonde zeg!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:04

Als die op jouw harde bak gevoelig loopt laat hem dan maar eens een volte stappen en draven op tegels. Als hij dan niet goed is weet je genoeg. Komt hij ook niet door de keuring van de DA. Maar als je nu al twijfelt terug brengen en verder zoeken.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:33

Ik zou niet kopen maar terug brengen. Als je nu al tegen deze problemen aanloopt gaat dat straks nog erger worden. Je twijfelt zelf ook al, als je eerlijk bent.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:35

Loopt gevoelig? Niet eens laten keuren gewoon retour... Zonde van je keurings geld.
Rapport van 2 jaar terug heb je niets aan, paard kan dag later zo ongeveer zijn benen gebroken hebben wat er dan niet in staat.