Mijn paard begon uit het niets met zijn hoofd te slaan (headshaken) , voor gaande jaren nooit gedaan. Wij dachten eerst dat het uitproberen van hem was en dat hij deed tegenwerken. Nadat we erachter kwamen dat dat dus helemaal niet was en het gewoon een reactie is van een allergie zijn we hem op heel veel dingen gaan testen.
Elk jaar als die weer begon hebben we hem weer op nieuwe dingen getest totdat ik het na zo'n 5 jaar zo zat was en medelijden met hem had, dat hij nu voortaan in het voorjaar en de zomer gewoon niet belast wordt.
Hij begint met het schudden zodra de pollen in de lucht zitten, zodra de vliegende insecten komen verergerd het. Rijden en longeren (tevens buiten wandelen) Is in deze periode een no go.
Ik kan na zoveel jaar voortaan aan de stand van zijn ogen en oren zien of hij er last van heeft.
Voor mijn paard heb ik tot op heden nog geen tegen middel/product gevonden.
noekiee18 schreef:@marijke_dub ja toch wel he? Hoe ben jij er achter gekomen? want zit er toch wel aan te twijfelen om even een allergie test te laten doen.. hij had namelijk ook steeds een drup neus.