Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 06:13

Shayla schreef:
Misschien een vraag die heel raar over gaat komen... :)

Maar heb je al eens gekeken wat er gebeurd op het moment dat je er helemaal niks aan doet ?

Hier 4 tinkers, allemaal wit koppen.
Zodra ik ze 1x in smeer met zonnebrand krijg ik ze de volgende keer niet meer te pakken. Dus ik laat ze heel raar gezegd 1x verbranden en de rest van de zomer hebben ze nergens last van.

In de natuur loopt er ook niemand met UV netjes of zonnebrand rond ;)


Als ik niks doe verband zijn neus zeer ernstig met gevolgd dierenarts en een flinke antibiotica kuur enz.
Is al eerder gebeurd en gister met rijden zijn zijn mondlippen gescheurd.
Mijn paard zijn neus is niet wit maar volledig roze

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 06:48

Wie zegt dat de witkoppen in de natuur niet verbranden? Waarschijnlijk verbranden die even hard, maar ze zullen er geen email over schrijven of het op Bokt zetten.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:03

dushishoeve schreef:
Ik heb op moment de cashel crushader en deze werkt tot nu toe nog goed. Ben nog niet helemaal tevreden omdat hij de hele mondomvang bedekt. Maar anders is de lampenkap een heel goed alternatief!


Pas wel op met drinken..hier een keer meegemaakt dat de kap als een soort vacuüm op de neusgaten werkte..paard in paniek die kreeg geen lucht meer!!

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:08


_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:40

Sowieso met alle (zelfgemaakte) slappe lappen. Deze worden van de dauw en het drinken slap en sluiten de neusgaten af.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:28

_ENGEL_ schreef:
Sowieso met alle (zelfgemaakte) slappe lappen. Deze worden van de dauw en het drinken slap en sluiten de neusgaten af.


Is echt doodeng!! 1x gezien..nooit geen neusflap meer Hier!!

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:41

Ik blijf bij de sudocreme, dat gaat hier echt nog steeds het beste, beter dan zonnebrand en neusflap vindt hij irritant...

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:57

Je kunt de sudo ook vermengen met zonnebrand!!

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:59

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn pony, afgelopen zomer heeft iemand voor mij deze flap gemaakt, gewoon van een stuk uv werende stof die ze over had. Dit is het enige wat bij mij werkt, ook aan de zijkanten verbrand het niet meer! :)

Afbeelding

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:03

Geen tip voor nu. Heb ook niet het hele topic gelezen, maar wij smeren onze pony altijd in met hoge factor. Elke dag blijven doen. Ze verbrand ook heel snel. Zo voorkom je het.

blondie11
Berichten: 49
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:11

Wie zegt dat de witkoppen in de natuur niet verbranden? Waarschijnlijk verbranden die even hard, maar ze zullen er geen email over schrijven of het op Bokt zetten.

Mee eens... Maar blijft vervelend!!!! Ik kan mij heel goed vinden in niets doen
Mijn twenter vorig jaar mee gemarteld, dit jaar nog niets gedaan en ook nog niets gebeurt!!!! De huid "lijkt"sterker!!!! Is een mega bles, met roze neus, dus erg gevoelig voor de zon

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:14

Francii schreef:
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn pony, afgelopen zomer heeft iemand voor mij deze flap gemaakt, gewoon van een stuk uv werende stof die ze over had. Dit is het enige wat bij mij werkt, ook aan de zijkanten verbrand het niet meer! :)

[ [url=m/mvZC5W.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oei dit zou ik niet durven!!

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 00:49

pol1 schreef:
dushishoeve schreef:
Ik heb op moment de cashel crushader en deze werkt tot nu toe nog goed. Ben nog niet helemaal tevreden omdat hij de hele mondomvang bedekt. Maar anders is de lampenkap een heel goed alternatief!


Pas wel op met drinken..hier een keer meegemaakt dat de kap als een soort vacuüm op de neusgaten werkte..paard in paniek die kreeg geen lucht meer!!


Ik bedoelde dan deze

http://bokt.digidip.net/visit?url=https ... start%3D75

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 00:54

Shayla schreef:
Misschien een vraag die heel raar over gaat komen... :)

Maar heb je al eens gekeken wat er gebeurd op het moment dat je er helemaal niks aan doet ?

Hier 4 tinkers, allemaal wit koppen.
Zodra ik ze 1x in smeer met zonnebrand krijg ik ze de volgende keer niet meer te pakken. Dus ik laat ze heel raar gezegd 1x verbranden en de rest van de zomer hebben ze nergens last van.

In de natuur loopt er ook niemand met UV netjes of zonnebrand rond ;)



Nee hoor helemaal niet raar !!

Vind ik namelijk ook. En klinkt logisch. Mensen verbanden bij de 1e zon vaak ook 1 keer en daarna niet meer.

Ik moet zeggen de cashel crushader die ze nu op heeft en niet 100% bedekt.... ik heb niks meer verbrand nu.... dus ik vind dat daar logica in zit dat de huid even moet wennen en sterker moet worden.

Nu houd ze deze kap zoiezo op voor de vliegen want daar wordt ze helemaal gek van en is het dus letterlijk in dit geval 2 "vliegen" in 1 k(l)ap!

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:33

Horseware schreef:


Heeft iemand hier ervaringen mee? ik heb 1 besteld, ze lijken van hele goede kwaliteit. Helaas is hij te groot en moet ik hem omruilen. Of is het een idee om toch maar zonnebrand creme te gebruiken? Zo'n klein kapje werkt niet, aangezien ze rondom haar neus/mond roze is.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:53

xLianneeee schreef:
Horseware schreef:


Heeft iemand hier ervaringen mee? ik heb 1 besteld, ze lijken van hele goede kwaliteit. Helaas is hij te groot en moet ik hem omruilen. Of is het een idee om toch maar zonnebrand creme te gebruiken? Zo'n klein kapje werkt niet, aangezien ze rondom haar neus/mond roze is.




Ik wilde deze ook bestellen, maar ze leveren pas na 10 juli terwijl Ik hem nu al graag wil. Heb ze nog nergens anders gezien, enkel in Amerika.

Valt hij erg anders qua maat? Ik wilde gewoon een cob bestellen voor mijn tinkertje

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:51

ENGEL, laat me ff weten als je iets hebt gevonden. Tix heeft zijn netje gesloopt en heeft een nieuwe nodig. Als hij bij die van jou niet past, past hij Tix wel.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:38

Mijn vroegere Cremello had het zelfde door de zon. Ik smeerde het op stal s avonds een paar dagen achtereen in met Sectolin Bright Eye en overdag op de wei met Zwitsal zonnecreme factor 50. Had dan na een paar dagen nergens meer last van en met de zonnecreme en af en toe bij strakke huid de Bright Eye er op bleef de huid mooi soepel zonder korstjes, kloven en verbrandingsplekjes. :j

Let op...uiercreme geeft extra verbranding in de zon!

Let bij lapjes stof en neusnetjes goed op dat het de neusgaten niet afsluit als ze nat worden door het drinken!!! Een lapje stof sluit helemaal af en gaatjes van een neusnetje slaan dicht van water tussen het gaas. Ademt je paard in via de neus plakt het tegen de neusgaten en sluit af!

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:30

xLianneeee schreef:
Horseware schreef:


Heeft iemand hier ervaringen mee? ik heb 1 besteld, ze lijken van hele goede kwaliteit. Helaas is hij te groot en moet ik hem omruilen. Of is het een idee om toch maar zonnebrand creme te gebruiken? Zo'n klein kapje werkt niet, aangezien ze rondom haar neus/mond roze is.


Ik heb hem nu een week in gebruik. Bevalt prima. Mooi stevig en blijft goed zitten.

Voor wie nu nodig heeft: ik heb een nieuwe in maat full liggen. Ik had full en extra full besteld. Het werd de extra full. De andere kan ik terugsturen na 10 juli maar voor wie er op zit te wachten...

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 23:01

Utixo schreef:
ENGEL, laat me ff weten als je iets hebt gevonden. Tix heeft zijn netje gesloopt en heeft een nieuwe nodig. Als hij bij die van jou niet past, past hij Tix wel.


Ik laat het je weten! Hoop dat het wat is, mijn laatste hoop. Levering duurt wel even helaas.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:46

Ik had de gemiddeld paard besteld, maar mijn paardje zit altijd precies tussen de cob en full in. Gemiddeld paard was dus te groot. Ben nu bezig met retourneren naar een cob :) heb alleen nog maar goede dingen gelezen