Voor ik aan mijn verhaal begin, wil ik jullie zeggen dat het niet over mijn pony gaat dus ik ook niet zomaar een DA kan laten komen of wat dan ook want dat heb ik zelf al heel vaak voorgesteld maar dat willen ze niet

Een vriendin van mijn heeft sinds een jaar een pony maar de combinatie zat nooit echt goed. pony is doorgereden geweest door een ervaren ruiter en toen ging het een tijdje redelijk goed. Echter een 2 tal maand geleden staken er problemen de kop op. pony werd erg schrikkerig, stond niet meer stil met opstappen, wilde niet altijd aanspringen in galop, brak uit op de volte en schoot dan in paniek in galop de andere kant op. ervaren ruiter erbij gehaald en zij wilde met de pony niet verder doorwerken omdat ze pijn vermoedde.
Meisje zelf terug rustig begonnen zonder te gallopperen want daar begonnen de problemen volgens haar.
Nu is zij zelf niet zo een dappere ruiter en al snel escaleren de problemen tot de dag van vandaag dat de pony weigert nog aan te draven en bij een ervaren ruiter die druk zet gaat ze uit protest omhoog staan.
Nu wil ik deze mensen graag overtuigen om er een dierenarts bij te halen maar volgens hen hangt de pony het gewoon uit en ligt het aan de combinatie: sterk karakter pony en bange ruiter.
ik had graag geweten wat jullie zelf in deze situatie zouden doen en of het echt profiteren van de pony kan zijn?
Ik persoonlijk denk niet dat het profiteren is, maar heb ook geen vermoeden van wat het dan wel is? als iemand hierover een idee heeft?
Alvast bedankt om het te lezen en voor het meedenken!