Sarcioden: kom er niet vanaf nu paard nummer 2, voer/kruiden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Sarcioden: kom er niet vanaf nu paard nummer 2, voer/kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 21:35

Hi allemaal.

Doe rot sarcoiden, mijn jonge haf van 4 heeft er nu een voor op de borst, en een papiloom op zijn edele deel.
Ik weet helaas niet hoe dat in Nederland heet, maar papilomen zijn bulten die uiteindelijk rijp worden waad dan een soort knikker uit komt.
Maar Google ik in Nederland op deze bulten zijn het toch ook weer sarcoiden dus geen idee! ( Duitse dierenarts )

Mijn oudere haf is al eens geopereerd aan sarcoiden aan zijn plasser omdat hij niet meer kon plassen, 9 weken kliniek en ze zijn er in kleine aantallen weer.
Hiervoor hadden we al van alles gedaan oa de terraxx zalf.

Nu weer de DA erbij en er werd mij geadviseerd om kleefkruid en brandnetel te voeren ivm de sarcoide .

Is er hier iemand mee bekend?

Zijn er nog andere dingen die je kunt voeren om van binnenuit iets te bestrijden?

Groetjes :-)

SilvanoN

Re: Sarcioden: kom er niet vanaf nu paard nummer 2, voer/kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:01

Dat is niet zo zeer tegen sarcoide maar reiniging van het lichaam. Je hoopt dan het virus de baas te worden. Ik heb kleefkruid geprobeerd maar geen effect. Misschien helpt het wel bij jouw paard of is de combinatie met brandnetels echt nodig...
Zelf ben ik bezig met Sarkomelaxan druppels . Hopelijk helpt dat wat.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:32

Ik weet niet of dat een optie is hoor, maar is laten inspuiten met BCG-injecties geen optie voor je? Dat wordt in Utrecht gedaan op een speciaal sarcoiden-spreekuur. Sjolvir op Bokt heeft ook aardig wat ervaring opgedaan met sarcoiden, je kan haar ook eens om raad vragen.

Ik betwijfel het of "alternatieve" voeding als brandnetels en kleefkruid tegen zoiets sterks als sarcoiden zal werken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:37

Ik heb 2 sarcoïden bij mijn pre weggekregen met Virex zalf.
Staan er koeien in de buurt van jouw paarden ?