Vetkin tape / Medical tape bij peesblessure/ontsteking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Catcherr

Vetkin tape / Medical tape bij peesblessure/ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 14:09

Mijn paard heeft sinds dinsdag een dik onderbeen (voor). Het is hierbij ook goed warm. Het paard reageert niet gevoelig op druk en loopt gewoon zuiver. Desondanks denk ik dat het misschien een peesblessure zou kunnen zijn. Ik heb met de dierenarts afgesproken om een week te wachten om te kijken wat de zwelling doet. Ondertussen natuurlijk wel koelen en 5 a 10 min stappen.

Nu wil ik graag zoveel mogelijk doen om het herstel te bevorderen. Ik ben van plan om extra anti-oxidanten en zwavel bij te voeren, en de dierenarts misschien toch nog eens te vragen of het slim is om al iets van ontstekingsremmers te geven.
Verder zou ik graag willen proberen om mijn paard te tapen met Vetkin Tape. Weet iemand hoe je een peesblessure zou kunnen tapen bij een paard?
Laatst bijgewerkt door Catcherr op 18-05-17 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Vetkin tape / Medical tape bij peesblessure/ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:11

Daarvoor zul je toch echt naar een fysio moeten gaan die verstand heeft van tapen, want hoe je de tape opplakt bepaal of & hoe het werkt en of je de zwakke plek niet overbelast/afknelt.

Catcherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 14:14

Ik ben zelf fysiotherapeut, dus ik weet wel het een en ander van tapen :) Ik weet alleen de ligging niet van de tape bij een peesblessure.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:28

Dat verandert al iets. Maar als je zelf paardenfysiotherapeut bent, dan weet je toch automatisch welke plekken wel gestimuleerd moeten worden en welke ontzien moeten worden? Anders zou ik er toch iemand bijhalen die ook paardenfysio is, maar ook verstand heeft van tapen bij paarden.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:37

Ik heb een boek waar het instaat , als je je mobiele nummer via pb stuurt kan ik de foto's sturen .