Omdat ik er zelf niet meer helemaal uit kom plaats ik maar even een topic in de hoop dat iemand mij advies kan geven!

Ik ben opzoek naar wat ik het beste mijn pony kan voeren qua krachtvoer.
Om even alles op een rijtje te zetten:
- gaat om een 16 jarige Tinker ruin
- staat overdag buiten en s'nachts op stal
- krijgt nu 3x per dag een flinke portie goede kwaliteit ruwvoer
- wordt op dit 4/5x in de week gereden (straks in de zomer gaat dit 6 p.w worden) of hij wordt dressuurmatig getraind in de bak of we maken een flinke buitenrit (over de 10km).
Op dit moment krijgt hij s'ochtends en s'avonds een halve kilo sportbrok van Pavo. Ik merk dat hij hier behoorlijk heet van wordt, voornamelijk buiten. Hij is van zichzelf sowieso een bommetje maar ik merk in winterperiode en nu aan het begin van het weide seizoen (dat ze (nog) niet de hele dag buiten staan) dat hij zijn energie niet goed kwijt kan.
Ik ben dus opzoek naar ander voer. Brok waar die alles uitkan halen qua vitaminen en mineralen. Ik heb hem een tijdje geen brok gegeven maar toen viel die erg snel in. Hij heeft voor het mooie op gewicht houden dit dus wel nodig. Daarnaast ook i.v.m de flinke buitenritten die wij maken.
Ik heb hem vorig jaar op brok + vitaminebrok van Höveler gehad. Hier deed hij het erg goed op maar na verandering van stal (waar hij de sportbrok van Pavo krijgt) geen drastische verandering gezien. Dus begon ik te twijfelen aan wat nou echt goed voor hem zou zijn/bij hem past.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren!
De pony waar het omgaat:
Meer hebben ze niet nodig als ze ook nog eens goed kwaliteitsvol hooi krijgen.