Ik heb het hele internet afgespeurd naar een vergelijkbaar geval maar kan helaas niets vinden.

Hello met normale benen, geschoren
Ik heb mijn paard sinds juni 2015. Toen ik haar kocht wist ik al dat ze soms last kreeg van 1 dik been (meestal links achter). Dit is af en toe voorgekomen voordat ik met Hello verhuisde in november 2016.
Eind februari heeft ze daar ook weer een dik been gekregen waarna dit door sloeg na 3 dagen naar alle andere benen. Alle benen waren ontzettend dik. (Echt geen gewrichten meer te onderscheiden zo dik)
Lichte medicatie (inflacam spuit, daarna zakjes) van de dierenarts hielp tot 2 dagen na de spuit, waarna alles dus weer dik werd (tot op de spronggewrichten en voor tot op de elleboog (? weet niet precies wat het voor heet, in ieder geval tot de helft van het been).

een dag na de eerste spuit

3 dagen na behandeling eerste spuit

6/7 dagen na behandeling na intensief stapwerk/bandageren/koelen/stapmolen
Ze heeft na de eerste spuit 10 dagen op de inflacam zakjes gestaan. Daarna is ze weer gespoten met een hogere dosis en zijn we overgegaan op de prednison.

Benen op de prednison
Prednison werkte als een tierelier! Nooit geen dikke benen gehad gedurende de kuur (5 weken lang)
Helaas (en gelukkig, want 't is vrij heftig) is de kuur prednison op. Na een dag merkte ik gelijk al weer verschil met het linker achterbeen. Het is bijna niet te zien, maar je kan het vocht wel voelen. De dierenarts kan naast prednison niet veel meer voor me betekenen. Ik ben daarom nu overgestapt om iemand de met kruiden en homeopathische middelen werkt om te zien of dit werkt. Die behandeling heeft 9 mei plaatsgevonden. Hello krijgt nu druppels voor de nieren, spijsvertering en kruiden. De benen lijken nu na 3 dagen iets stabieler, helaas alleen niet helemaal vochtvrij.

Dit is deze week
Daarnaast is het écht alleen de benen, ze heeft geen koorts, is niet lusteloos, eet goed, benen zijn niet warm, geen wondjes, ontlasting is goed, niet kreupel, niet stijf (zelfs niet met die dikke gewrichten). Lever en nierwaarden zijn goed. Hello staat van 9-19h in een paddock en 's nachts op stal, krijgt onbeperkt hooi uit een net. Voer: 1 schep maisvlokken, 1 schep omega brok, 1,5 schep sportbrok. Dikke benen staat in zo verre ik getest heb niet in verband met de mate van training, duur van paddockgang, weer of kwaliteit van hooi.
Bloedtesten wijzen uit op hoge ontstekingswaarden. Waarschijnlijk steekt Hello zelf een ontsteking aan in haar benen.
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Of mensen die iets anders weten wat misschien helpt voor de dikke benen?
Ik heb natuurlijk contact met de DA en met behandelaar van de homeopathie. Het gaat mij meer om de ervaring van anderen en wat zij deden in hun geval.
)