Maanblindheid, vliegenkap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:04


NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Maanblindheid, vliegenkap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 12:05

Klopt, wij gaan er wel één laten maken dus als het helpt is het al het geld waard.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:06

_maaike_D schreef:
[ [url=m/qB2GeE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze heeft mijn paard op van voorjaar tot herfst.
Zij heeft een autoimmuun aandoening aan 1 oog, waardoor door prikkeling van het oog een heftige ontstekingsreactie ontstaat en een stuk van het hoornvlies los laat.
Dit is de enige kap die ze niet in haar ogen kan duwen met schuren.
Is van zilco, makkelijk bestellen en goede service.
Kost rond de 80 euro

Kan jij mij een linkje van doen?

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:16

Linkje lukt ff niet via mobiel?

Fff googelen op 'zilco lycra pacifier'
Via de Nederlandse site van zilco te bestellen.
Ze hebben 2 verschillende stoffen, maar de lycra is het zachtst en een beetje elastisch.
Zitten standaard kleine blinkers op, maar die zitten vast met een vetertje en makkelijk er af te halen.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:19

Ojajoh schreef:
Even geïnformeerd maar 135,- das geen kattenpis


Maar hij is dan ook op maat gemaakt en naar wens, dus welke kleur etc, hoeveel oogbollen. Handwerk mag wat kosten toch? Je zoekt immers iets speciaals, wat niet standaard is.

Die van _maaike_D is inderdaad goedkoper, daar zijn er van andere merken ook wel van te vinden, maar zit ook een stuk hoger op de neus.
Linkje naar vergelijkbare: http://www.horze.nl/zichtblokkers-%26-m ... -racepaard
Maar is ook met gaasbollen ipv verduistering.

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: Maanblindheid, vliegenkap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:23

Heb destijds bewust gekozen voor gaasbollen omdat ik bang ben dat dichte bollen beslaan of erg beschadigen (krassen) door rollen en het zicht beïnvloed wordt.
Heb ook contact gehad met Harry van den Bosch maar die had alleen ruwe jute stof toen? Dat durf ik niet aan ivm schuren.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:43

WendyBZ schreef:
Ojajoh schreef:
Even geïnformeerd maar 135,- das geen kattenpis


Maar hij is dan ook op maat gemaakt en naar wens, dus welke kleur etc, hoeveel oogbollen. Handwerk mag wat kosten toch? Je zoekt immers iets speciaals, wat niet standaard is.

Die van _maaike_D is inderdaad goedkoper, daar zijn er van andere merken ook wel van te vinden, maar zit ook een stuk hoger op de neus.
Linkje naar vergelijkbare: http://www.horze.nl/zichtblokkers-%26-m ... -racepaard
Maar is ook met gaasbollen ipv verduistering.

Eens, maar er kan mij niet eens verteld worden hoeveel percentage UV filter
Terwijl een field relief ook een minimale percentage heeft van 70 procent (filmpje zegt 80 procent) en nogal in prijs verschilt
Na operatie, diverse aanvallen, DA en kliniek schud ik gewoon niet ff 135 meer uit de mouw

claud1

Berichten: 1056
Geregistreerd: 12-03-07

Re: Maanblindheid, vliegenkap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:08

wij hebben die field relief ook gehad (nog steeds preventief) voor de oogontsteking.
tijdens het druppelen met atropine verduisterd met stuk stof op het net. toen we weer mochten rijden
konden we de fieldrelief gewoon over het hoofdstel doen. Dit doen we nog steeds met scherpe zon of vervelende vliegen. super ding - ben echt tevreden

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:27

claud1 schreef:
wij hebben die field relief ook gehad (nog steeds preventief) voor de oogontsteking.
tijdens het druppelen met atropine verduisterd met stuk stof op het net. toen we weer mochten rijden
konden we de fieldrelief gewoon over het hoofdstel doen. Dit doen we nog steeds met scherpe zon of vervelende vliegen. super ding - ben echt tevreden

Ik denk dat ik deze ook maar eens ga proberen, hoor er zoveel goede verhalen over. En ik doe het ook preventief op ivm UV en vliegen.