prikkelbaar door monnikspeper

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dianaw33

prikkelbaar door monnikspeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 10:48

Ik heb het gevoel dat mijn merrie nog extremer en langer hengstig is en nog prikkelbaarder sinds ik haar monnikspeper ben gaan geven. Een soort van homeopatisch effect dus. Hebben meer mensen die ervaring?

Roos_M

Re: prikkelbaar door monnikspeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:28

Nee ik niet. Ik geef het alleen rond de hengstigheid, niet continue dus.

Maar wellicht is het middel dan niet geschikt voor jouw merrie. Neem aan dat je ermee gestopt?
Ik vind het wel heel scherp spul, dus kan mij wel voorstellen dat het niet voor ieder paard een schot in de roos is.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 09:36

Ik heb het twee keer geprobeerd, vorige jaar, en nu weer, en elke keer hetzelfde: paard bloednerveus en extreem hengstig, een week ipv 3 dagen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:38

Na een maand voeren: gelúkkig niet!

Ik zat met mijn handen in het haar, want de hengstigheid werd steeds erger. Op een gegeven moment kon ik gewoon zeker 4 dagen niet rijden.

Sinds de monnikspeper (merrie support) is de hengstigheid níet afgenomen, maar de fysieke ongemakken en het vreemde gedrag wel. Ik geef het continu trouwens.

Hoe lang voer jij het al dan?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:48

Ik voer het nu 2 maanden, 3 kleine schepjes per dag. Gezien vorog jaar mijn paard hengstig was tot gevaarlijk aan toe wilde ik het dit jaar voorkomen. Tot nu toe is ze wel hengstig geweest (wilde ik ook) maar niet zo belachelijk extreem als vorig jaar. Heb ook een topic erover geopend. Wellicht om door te lezen?

[MD] Hengstigheid onderdrukken bij merrie, wat werkt?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 15:40

Olympia96 schreef:
Na een maand voeren: gelúkkig niet!

Ik zat met mijn handen in het haar, want de hengstigheid werd steeds erger. Op een gegeven moment kon ik gewoon zeker 4 dagen niet rijden.

Sinds de monnikspeper (merrie support) is de hengstigheid níet afgenomen, maar de fysieke ongemakken en het vreemde gedrag wel. Ik geef het continu trouwens.

Hoe lang voer jij het al dan?

Ik heb het nu twee weken elke dag een schepje gevoerd en vorig jaar langer, maar dat weet ik niet meer precies.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 15:42

PanamaD ik heb alles gelezen wat ik kon vinden voordat ik dit ging proberen maar dit is dus iets anders en ik vraag me af of ik hert enige paard heb met die reactie.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:07

dianaw33 schreef:
PanamaD ik heb alles gelezen wat ik kon vinden voordat ik dit ging proberen maar dit is dus iets anders en ik vraag me af of ik hert enige paard heb met die reactie.

Ik bedoel ook, stel je vraag in dat topic. Zijn meer mensen die het gebruiken namelijk.