Met hoofd knikken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bellehorses

Met hoofd knikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 12:24

Hoi Bokkers,

Even een vraagje over een van mijn pony's. Het gaat om een shetland merrie. Sinds een week of twee merk ik dat zij veel met haar hoofd aan het ja knikken is, dit echter wel alleen tijdens het longeren of wandelen/fietsen, in de wei doet zij dit niet.

Onlangs is de tandarts langs geweest en is er een klein haakje weggevijld. Ook de osteo is langs geweest om haar te behandelen, ze zat een klein beetje vast maar dit heeft de osteo ook zo weer op kunnen lossen.

Ik vraag mij af waar dit ja knikken vandaan kan komen. Ze doet dit dus tijdens het longeren en wandelen/fietsen. Ik gebruik geen bit/hoofdstelletje, alles gaat met halster. Longeren heb ik ook al eens los geprobeerd maar ook dan doet ze het. Het ziet er naar uit alsof ze last heeft van vliegen zo hard knikt ze maar dit lijk mij onwaarschijnlijk omdat ze dit ook doet als ik met haar door de regen fiets. In haar oren zit voor zover ik kan zien geen viezigheid of iets wat kan irriteren.

Hebben jullie enig idee waar ik nog op kan zoeken? Ik ben wel van plan om, mocht het niet verbeteren sowieso de osteo er nog eens bij te halen en anders misschien een DA maar ik wou het eerst hier even proberen.
Ze loopt verder goed en is verder ook helemaal gezond (denk ik)..

janouk
Blogger

Re: Met hoofd knikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:14

Al geprobeerd of ze minder last heeft als je een vliegenmasker omdoet? er zijn veel kleine mugjes nu.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 13:17

Nog niet geprobeerd maar zou ik eens kunnen doen. Als ik haar in de bak longeer knikt ze maar als ik 5 minuten later in de bak los heb (wordt ook gebruikt als paddock) knikt ze niet meer.. Maar wellicht het proberen waard.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:28

Neusnetje wil ook wonderen doen tegen pollen en wind in de neus. Dit zijn de meest simpele oplossingen. Als er toch meer aan de hand blijkt te zijn, meld je dan aan in het topic hier op bokt over headshaking. Daar zitten veel ervaringsdeskundigen, helaas.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:38

Misschien gekke op merken maar............
Ze loopt toch niet kreupel? Paarden knikken dan ook met hun hoofd.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 13:44

janouk schreef:
Neusnetje wil ook wonderen doen tegen pollen en wind in de neus. Dit zijn de meest simpele oplossingen. Als er toch meer aan de hand blijkt te zijn, meld je dan aan in het topic hier op bokt over headshaking. Daar zitten veel ervaringsdeskundigen, helaas.

Heb je gelijk in, ik heb zelf last van hooikoorts en het kriebelt mij de laatste dagen ook erg veel in de neus. Neusnetje ga ik proberen +:)+

Newallure schreef:
Misschien gekke op merken maar............
Ze loopt toch niet kreupel? Paarden knikken dan ook met hun hoofd.

Ik heb hier de laatste dagen heel erg op gelet en haar zowel op het harde, in de berm en in de bak laten lopen en ze loopt toch echt wel lekker..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:45

Spierpijn?