Bloedneuzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quincydesi

Bloedneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 17:39

Hoi allemaal
ik heb een vraag aan jullie

hebben jullie paarden ook in zomer last van bloedneuzen? niet dat ze iets raars hebben gedaan maar als je bijv van land haalt of als je net op je paard zit dat je paard een bloedneus krijgt

ik heb me paard anderhalfjaar en ik wist dit niet vorige jaar kwam ik erachter ben naar kliniek geweest helemaal laten onderzoeken maar ze konden niks vinden maar der veulen heeft het ook die is nu 8 die heeft het ook elke zomer zei de eigenaar van het veulen. dus zit het bij me paard in de gene denk ik.

hebben jullie paard dit ook en hebben jullie iets waarmee je het kan voorkomen enz

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bloedneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:55

Ik verplaats dit topic naar Medisch omdat het daar beter past.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:37

Ik heb eens een pony gehad die kreeg een week lang in de zomer bloedneuzen. Kon niet direct op de kliniek komen omdat het niet heel ernstig was. Ten tijde van het onderzoek had ze er geen last meer van en was er niks te zien.
Ze zeiden me toen dag het waarschijnlijk door de warmte kwam en dat er dan een adertje was gesprongen. In de winter is bloed wat dikker en stroomt het minder hard eruit na een beschadiging. In de zomer stroomt het veel sneller naar buiten als er bv iets springt in de neus. Als het maar geen longbloedingen zijn is het niet zo erg.

Weet verder niet wat je ertegen kan doen.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:41

De pony die ik al 10 jaar heb heeft afgelopen zomer tijdens het longeren voor het eerst een bloedneus gehad (dat ik er bij was iig) ik schrok ervan maar her schijnt wel eens vaker voor te komen met warmte, knapt dan een adertje ofzo.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:26

Mijn paard heeft al jaren heel soms een bloedneus. Bijna altijd bij warm weer en dan vaak bij een trailer rit.
Heel klein beetje bloed, 1 straaltje uit 1 neusgat. Maar vermengd met wat snot heeft het een heel mooie rood spetter patroon in je trailer.

het knappen van een heel klein bloedvaatje klinkt bij ons dan ook heel waarschijnlijk. Warmte en droge wind lijken de oorzaak. Flinke inspanning vooraf lijkt het iets te triggeren.
Ik heb mij er eigenlijk nooit druk over gemaakt. Hij is nu topfit 21 geworden.