Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tengeltje11 schreef:waarom heb je zoiets niet gewoon een je DA gevraagd?
als mijn paard zoiets zou hebben/krijgen,zouden dat de eerste vragen zijn die hij krijgt?(de DA bedoel ik)
__Elizabeth schreef:De eigenaar zal op dit moment niet op zulke vragen zitten wachten.
Ts: iets sherp iets kan een gat veroorzaken en een blokkade die een ontsteking veroorzaakt kan ik mij ook voorstellen. Ik heb er geen ervaring mee dus echt een antwoord heb ik niet.
Cilka schreef:Jaren geleden ben ik ook een paard verloren aan een gat in de slokdarm. Dit paard had waarschijnlijk een schop van een ander paard gehad. Eerst was er een zwelling aan de buitenkant en paard wilde niet meer eten. Infuus gekregen van de dierenarts en de volgende dag met een camera in de slokdarm gekeken. Deze was dusdanig beschadigd dat we het paard hebben laten inslapen. Met de dierenarts nog wel gesproken over een operatie maar dan moest het paard daarna lange tijd vloeibare voeding hebben en moesten We ook nog hopen dat er geen littekenweefsel in de slokdarm zou komen want dan zou er geen voedsel meer door kunnen. In overleg met de dierenarts toen besloten dat inslapen beter was.