Phytonics muscle support is vies

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pura_Pasion

Phytonics muscle support is vies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 09:18

Ja dat vind mijn paard. Zij vindt dit zelfs zo vies dat zij haar slobber met overheerlijke druppels laat staan als de muscle support er doorheen zit.
(Ik neem het haar niet kwalijk, er zit een sterk luchtje aan).

Toch zal zij dit binnen moeten krijgen. Ik heb al op google en de zoekfunctie gekeken, maar hier kom ik helaas niet heel veel mee verder. Het probleem is namelijk dat zij insulineresistent is en niet alles mag.

Ik probeer bij deze dan ook wat tips en ervaringen op te doen van de bokkers!

Bedankt vast

Steppe

Re: Phytonics muscle support is vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:19

Op een stukje brood, krentenbol
Met spuitje direct in de mond spuiten
Door klein beetje(echt klein beetje) appelmoes

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:20

Volgens mij mag je druppels ook niet samen met krachtvoer geven en moet dit een half uur voor of na de maaltijd dat is tenminste wel met de detox en immu boost die ik op dit moment geef

Pura_Pasion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 09:53

Ik denk dat je andere druppels bedoelt dan degene die ik bedoel. Ik weet inderdaad dat de paardendrogist druppels heeft die je ongeveer een half uur van tevoren moet geven, maar dat zijn niet deze. :)
Krentebol en brood ben ik erg voorzichtig mee vanwege de IR, maar is krentebol dan anders dan gewoon brood?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:00

Ik zou niet te moeilijk doen, gewoon een grote spuiten halen (ik denk dat een apotheek je wel kan helpen) en het rechtstreeks inspuiten in de mond zoals met een wormkuur :) ?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:01

Ik had de phytonics detox en die ging gewoon op een korstje brood. Gelukkig eet die van mij vrijwel alles.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:09

Is de muscle support tegenwoordig in druppelvorm dan? Ik ken het alleen als poeder... Mijn merrie krijgt glucosamine, zit ook een sterke lucht aan (en bij ons slaat het op onze keel en moeten we er even van hoesten); ik meng het door de bietenpulp met seniores priores, vitaminebrokje, flinke hand luzerne en gemalen lijnzaad. Ze eet het zo op...

Wellicht kun je beginnen met een kleinere dosis? Zo doen we het bij onze shetlander ook als we de samenstelling van haar prutje moeten veranderen (bijv. als we zandkuur geven). Die eet heel slecht als we ineens een verandering doorvoeren, maar als we dat geleidelijk doen, eet ze het wel.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:12

Die van mij at het eerst ook niet. Ik merkte wel dat als ik het eerder van tevoren klaar maakte en een paar uur liet staan de geur wat minder werd en hij het dan ook makkelijker op at. Met een beetje muesli en wat olie mengen ging hier het beste en dan rook het nog minder. De geur komt vooral naar boven als het nat wordt. Toen hij eenmaal aan de smaak gewend was ging het wel redelijk naar binnen, waren echt de eerste paar keer. En anders met een klein beetje appelmoes mengen en via een spuit in de mond brengen

Pura_Pasion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 10:23

Hilary: Nee de Muscle Support heb ik gewoon in poedervorm. De druppels heeft ze voor haar weerstand, ruikt erg sterk en ze is er dol op. Over het algemeen zorgt dit ervoor dat ze alles wel eet. Helaas komt dus de geur van de muscle support er te sterk doorheen en laat ze het alsnog staan.
Kleinere hoeveelheid ga ik proberen! Dank je wel.

Eight: Dat is eigenlijk mijn laatste optie, maar ik neem het zeker mee! Hoop toch nog wat te kunnen proberen.

SuperZodiaX: Als ik het dus goed begrijp meng jij het dus met olie en muesli en niet met slobber? En dan enige tijd laten staan?

Ze krijgt het nu door de Speedibeet, ik hoor dat veel paarden de Speedibeet opzich al niet goed eten, maar die van mij is daarin gelukkig niet heel moeilijk.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:26

Pura_Pasion schreef:
Hilary: Nee de Muscle Support heb ik gewoon in poedervorm. De druppels heeft ze voor haar weerstand, ruikt erg sterk en ze is er dol op. Over het algemeen zorgt dit ervoor dat ze alles wel eet. Helaas komt dus de geur van de muscle support er te sterk doorheen en laat ze het alsnog staan.
Kleinere hoeveelheid ga ik proberen! Dank je wel.

Eight: Dat is eigenlijk mijn laatste optie, maar ik neem het zeker mee! Hoop toch nog wat te kunnen proberen.

SuperZodiaX: Als ik het dus goed begrijp meng jij het dus met olie en muesli en niet met slobber? En dan enige tijd laten staan?

Ze krijgt het nu door de Speedibeet, ik hoor dat veel paarden de Speedibeet opzich al niet goed eten, maar die van mij is daarin gelukkig niet heel moeilijk.

Ja ik wissel slobber / muesli normaal gesproken elke dag af. En de poeder kan dus ook prima door de muesli, mijn paard eet het daar beter doorheen. Ik doe dan een klein beetje olie erdoor zodat het goed aan de muesli blijft plakken.

Pura_Pasion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 17:00

Ze mag helaas geen muesli. Mijn basis nu is echt de speedibeet, maar verlekkert met olie en appelmoes. Helaas na 1 hap vond ze het nog niet te pruimen, maar ik heb hem laten hangen.
Je hebt gelijk wat betreft het langer laten staan, ze heeft vannacht toch haar slobber gegeten met de muscle support erin.

Benieuwd hoeveel er morgen van op is!