Paard trekt been hoger op in draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mucchio

Paard trekt been hoger op in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 18:21

Hoi Bokkers,

Ik ben benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft. Mijn paard trekt haar achterbeen hoger op in draf linksom. Rechtsom is helemaal niks te zien. Ze loopt niet kreupel o.i.d. Het linker achterbeen heeft ooit wel een peesschede ontsteking gehad, hiervoor twee keer naar de kliniek geweest. Maar ze heeft nooit onregelmatig gelopen met dat been toen. Ze is gister ook behandelt door een fysio, maar het heeft zich maar een klein beetje verbeterd. Wie zijn paard heeft dit ook wel gehad?

Als het niet verbeterd ga in uiteraard na een kliniek. Ik vraag dus alleen om ervaringen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:49

Dit kan ook door scheefheid komen, dan lijkt het alsof het ene been hoger opgetrokken word. Maar in feite "sleept" het andere achterbeen er achteraan omdat beide achterbenen niet actief genoeg zijn. Dit zie je ook vaak op de ene hand beter dan op de ander.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:16

Of een hanetred.
Ff Google of zoeken op bokt :-) dan kees je er alles over!

Mucchio

Re: Paard trekt been hoger op in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 19:10

Bedankt voor jullie reacties. Paard loopt gelukkig weer regelmatig, was een reactie op de behandeling dat ze niet helemaal fijn liep.